Kadınlara Mektubum...

Merhaba benim gibi orta yaşını yaşayan veya geçmiş, tüm kadınlar... Bugün size söylemek istediğim birkaç sözüm var. Artık yaşımız oldukça ilerlemiş, kırışıklarımız ve saçımızdaki beyazlar artmış olabilir. Unutmayalım ki bu yaşlara gelene kadar, ne ayrılıklar, ne sevinçler, ne kayıplar ve ne kazanımlar yaşadık. Ne çok şey için gözyaşı döktük, ne çok şeye güldük. Yaşadığımız her gün hayat tecrübemize bir çentik attı.
Gençlerin bizi anlamadığını düşünebiliriz. Henüz yaşamadıkları yaşları hayal etmeleri ve empati yapmaları beklenemez. Ama bizler o yaşları yaşadık . 18 olduk, 20 olduk, 25 olduk. Neler düşünüp hissetiklerini anlayabilecek durumdayız.
Çocuklar doğurduk, çocuklar yetiştirdik, kimimiz torun sahibi oldu. Sevdiklerimizi kaybettik birer birer. Her acıdan ve her sevinçten paylar çıkardık, geliştik, olgunlaştık.
Yaşlanıyoruz, hayat bitiyor diye üzülmeyin. Mutlu yaşamaya çalışın. Kırışıklarınıza, saçınızdaki aklara üzülmeyin. Biz o çizgilerin ve o beyaz tellerin her birini hakettik. Onları elde edene kadar yaşamışsak eğer, yeterince bilgelik ve tecrübe kazandık demektir. Ayaklarımızın üzerine sağlam basıyoruz, yıkılmamışız, demektir. Hepsini sevin. Her an çok değerli, tadını çıkara çıkara yaşayın. Kendinizi sevin. Şımartın. Artık yapmak istedikleriniz için daha çok zamanınız var, değerlendirin. Yaşanmamış hiç bir şey kalmasın gözünüzün arkada kalacağı. En güzel kıyafetlerinizi giyin, en güzel parfümlerinizi kullanın saklamayın, siz herşeyden daha değerlisiniz. Sağlığınıza şükredin. İçtiğiniz bir kahvenin, okuduğunuz güzel bir kitabın; kısacası mutlu anların tadını çıkarın. Göğsünüzü gere gere insanların gözünün içine bakarak yaşınızı gururla söyleyin. O yaşta tüm hayatınız saklı.
48 yılımın her anını seviyorum.


45 Yorumlar

Yorumlara link eklemeyiniz tıklanabilir link olan yorumlar yayınlanmaz. Please don' t add your links at the comments they will not published.

  1. Aynen öyle Derya hanım..hiç bir şeyi yarına saklamamak ertelememek lazim Çünkü bir şeyler bugün elimizdeyse onlar bugün kullanılmak için verilmiş demektir.
    Nice güzel yıllara❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkurler. Herseyin tadini cikaralim elimizdeyken 😊

      Sil
  2. En güzel parfümlerimi kullanıyorum en güzel kıyafetlerimi giyiyorum. Hakkını vererek yaşamaya çalışıyorum canım. Dediklerine de sonuna kadar katılıyorum.Selam olsun her seneye ayrı ayrı. 💖

    YanıtlaSil
  3. Yaşlanmakla birlikte sağlığımız iyiyse ne mutlu bize. Her anı değerlendirip mutlu olma payları çıkartmak konusunda ve diğer yazdıklarınıza katılıyorum.Bende elli oldum.Bizim yaşadığımız gençlik yılları ile şimdiki gençlerin yaşadıkları aynı olmasa da bizim onlara vereceğimiz tecrübelerimiz var.Onların ise bize öğreteceği yenilikler.Güzel bir mektup olmuş, sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkür ederim. Saglik cok önemli. O olmadan hersey yarim kaliyor.

      Sil
  4. anın tadını çıkartmak ve her şeyi zamanında yapmak en güzeli..

    YanıtlaSil
  5. Hayatın tadını çıkarmak lazım sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Orta yaşta olmasam da bir kadın olarak yazınızı gururla okudum. Emeğinize, yüreğinize, kaleminize sağlık..

    YanıtlaSil
  7. Ne güzel yazmışsın Deryacım ♥
    Tecrübelerimin sonuçlarını seviyorum, seni de seviyorum ve öpüyorum ♥

    YanıtlaSil
  8. kesinlikle anın tadını çıkarmak gerek bende sonuna kadar sana katılıyorum en güzel sofraları kendim ve ailem için hazırlıyorum hiç birşeyim misafirlik değil,en sevdiğim parfümümüde veya rujumu da evde de olsam sürüyorum...

    YanıtlaSil
  9. Gençler bilmez haklısın, ancak bizlerin yaşına gelince anlayacaklar hani rahmetli Orson Welles'in o güzel şarkısı gibi, yazını okurken hop diye kulağıma geldi resmen. Ben genç olmak ne demek biliyorum ama sen yaşlı olmak ne demek bilmiyorsun ay ne güzel şarkıydı, dur bir ara haftanın melodisine koyayım:))))
    Kız ne güzel moral verdin valla, eline sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ne severdim ben de dinleyeyim bir ara 😊

      Sil
  10. Ben 40 yaşımdan sonraki olgunluğumu, farkındalıklarımı kısacası 40'tan sonra ki beni daha çok sevdim. Daha çok anlıyorsun hayatı. Daha çok kıymet biliyorsun kendinin , sevdiklerinin. Mesela oğluma öğüt vermeye kalktığımda kendim o yaşlardayken öğüt verildiğinde ne hissederdim diye düşünüp vazgeçiyorum:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Insanin kendine guveni artiyor tecrü be kazandikca aslinda yasla da pek ilgili degil de yasanmislikla ilgili sanirim 😊

      Sil
  11. Yaşlanmaktan öte yaşadıklarımız önemli bence de. Yaşayarak mı yol aldık yoksa yaşamadan mı yaşlandık. Her yaşın kendine göre güzelliği var. Ben de kırklı yaşları sevenlerdenim, ellili yaşlarda ne hissederiz kısmetse göreceğiz onu da:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saglikli olduktan sonra her yas güzel 😊

      Sil
  12. Ne güzel, her geçen günden tatmin olmuş yaşamlar...

    YanıtlaSil
  13. "Göğsünüzü gere gere insanların gözünün içine bakarak yaşınızı gururla söyleyin. O yaşta tüm hayatınız saklı." Ne güzel cümleler ama bunlar...
    Çok anlamlı ve umut aşılayıcı bir yazı olmuş, iki kelimeyle; kaleminize sağlık. ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkür ederim begenmene sevindim 😊

      Sil
  14. Orta yaşlarda değilim ama yazın öyle güzel ki Saklamak yerine ürünleri kullanmayı kendime elimden geldiğince bakmaya çalışıyorum. Ve geriye dönüp baktığımda deneyimlerim ve tecrübelerimle mutluluk duyuyorum. Çok güzel ifade etmişsin..... Daha güzellikler getirsin yeni günler sana......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin hepimize güzelliklerle gelsin yillar 😊

      Sil
  15. Merdivenleri önden çıktığımız için, arkadan gelenlerin halini anlayabiliriz, haklısınız. 5 ya da 10 sene sonralarında hep kendime soruyorum, hangi yaşını daha çok sevdin diye. Şimdiye kadar hep o an içinde bulunduğum yaş oldu cevabım. An' da gizli herşey bana göre, geçmişe sadece bakıp ders alabilirim ve onları sevgiyle anabilirim, o kadar.
    Her yeni yaşımız kutlu olsun :) <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. An'in degerini bilmek cok önemli. Giden zaman geri gelmiyor 😊

      Sil
  16. Kadın her yaşında, her anında, her mutluluğunda, her göz yaşında güzeldir. Çünkü o bu dünyadaki belki de en estetik şeye sahiptir. Sıcacık bir gülümsemeye...
    Çok hoş bir yazı olmuş, ilham verdi resmen :)

    YanıtlaSil
  17. Aynen öyle Derya'cım. Anın tadını çıkarıyorum ve güzel anılar birikriyorum :)))

    YanıtlaSil
  18. Its very true that Ageing scares me too. but i love to see my daughter growing, getting young ,looking more beautiful than me ever i was. It pleased me a lot. and this happiness matters to me. We were too young and beautiful. now lets enjoy old age too with proud. I am 35.
    love your thought.

    https://clickbystyle.blogspot.in/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thanks for sharing your feelings dear. Enjoying our age is very importand 😊

      Sil
  19. Ben de seviyorum valla içinde bulunduğum kırklı yaşları :) Doya doya çıkaralım tadını öyleyse :)

    YanıtlaSil
  20. Ne güzel yazmışsın..Yaşadığımız her ana şükredip,kıymetini bilmek ne büyük nimet..

    YanıtlaSil
  21. Yaşlanmaktan korkanlardanım:( Ama şunu anlıyorum ki için de bulunduğum yaşların hakkını verememişim geçmişte. O yüzden de şimdi içinde bulunduğum yaşın hakkını vermek istiyorum.Çok güzel bir yazı ve değerlendirme olmuş :) Sevgiler canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslinda gecmisin degerini bilemedik yasarken,yalniz degilsin bu konuda. Zaman gectikce anliyorsun her günün ayri degeri oldugunu.

      Sil
  22. Çok güzel ifade etmişsin. Aslında insan kaç yaşında olursa olsun o yaşın tadını çıkarmayı bilmeli. Ve yaşadıklarımızdan değilde yaşayamadıklarımızdan pişmanlık duyarız en fazla bana göre.

    YanıtlaSil
  23. ayyy ne kadan barışık bir deli kız :)

    YanıtlaSil
  24. 28 deyim lakin 19 u özlüyorum, hep kayıp gidene bir özlem zaten

    YanıtlaSil
Daha yeni Daha eski