Dizin Sitelerinin Bize Faydası Var Mı?


dizin- blog dizini

Dizin sitesi nedir?


Herkese merhaba arkadaşlar. Bugün bu konuyu ele almamın nedeni kendimce artık dizin sitelerine üye olmama kararı almamdır. Bu kararı neden mi aldım? Dizin sitesi nedir bilmeyenler için söyleyeyim dilimin döndüğü kadarıyla. Bloğunuzun linkini paylaşıp size fazladan backlink kazandıran siteler. Yani blogları liste halinde paylaşan bloglar.  Genelde paralı oluyor ama ülkemizde parasız da yapan birçok site var. Bu sitelerin size yeterince tıklama kazandırıp kazandırmadığını bloğunuzun analiz raporlarından kolayca görebilirsiniz. Ben kendi tecrübemi yazayım, bir iki siteye üye olmuştum. Hatta beni sormadan ekleyenler de oldu. Fakat baktım ki buralardan bana 1 veya 2 tıklama hariç bir şey gelmemiş. Tam tersi direk google yolu ile veya sosyal ağlarımdan gelenler çok daha fazla. Hatta zaman zaman konuk yazarlık yaptığım yerlerden bile gelenler daha fazla. O zaman bana bu sitelerin getirisi nedir? Sorunumu yazılı olarak belirttim. Aldığım yanıt linkimi paylaştıkları ve oradan gelen olmuyorsa bir şey yapamayacakları idi. Şimdi kendimi övmeyi sevmiyorum ama ben blogları için epey zaman harcayan biriyim iki yıldır. Deryanın spor günlüğü yazı yazmadığım gün bile 1000 civarı tıklama alırken, Deli kızın bohçası 400-500 tıklama alır. Hatta yeni açtığım blog bile 200 kadar tıklama alıyor ki henüz ona pek özen gösteremedim. Benim gibi bir hobi blogger' i için bunlar güzel oranlar. Şimdi dizin siteleri bana 1-2 tıklama sağlıyorsa bu herhalde benim bloglarımdan kaynaklanmıyor. Ayrıca şöyle bir algı da oluşturuluyor ki bu oluşuma katılmayan bloggerlar okunmaz, tıklanmaz bir şeyleri kaçırır gibi. Bu durumu da çok hatalı buluyorum. Bu biz bloggerları sadece küçük görmektir. Yani sorumluluktan kaçarak biz yayınlıyoruz ama ne yapalım sen okunmuyorsun demek çok garip bir durum. Çok şükür ki bu iki yıl içinde birçok da dost biriktirdim ben bu alemde. Hemen arkadaşlarıma yazdım sizler ne kadar okunuyorsunuz diye. Birçoğu da hiç ilgilenip bakmamış. Analizlerine bakınca onlar da bikaç tıklamadan öteye gitmediklerini görmüşler. Ki bunlar da hep okunan çok takipçisi ve yorumcusu olan bloglar. Blog Hocam bloğunun sahibi Serdar bey yıllar önce bu konuda güzel açıklayıcı yazılar yazmış bir tanesini buradan okuyabilirsiniz. Ayrıca yorumu da onun affına sığınarak alıntıladım benim gibi konudan uzak bloggerlara bilgi olsun diye.


Blog Hocam

Gördüğünüz gibi Serdar bey de bize önermiyor dizin bloglarını ki ben Blog Hocama güveniyorum. Beş yıldır birçok genç bloggerın neredeyse kopyala yapıştır yaptığı bilgi yazıları yazıyor ve bazı arkadaşların yaptığı gibi aman gel bloğunun temasını yapayım şunu yapayım bunu yapayım diye kapımızı aşındırmıyor. Bu beş yıl içinde kimseyi kandırdığını da duymadım.
Genç arkadaşlar blog açtıysa ve bileklerinin gücüyle yazılarını yazıp bu ortamda yer almak tanınmak istiyorsa ben her zaman olduğu gibi emeğe destek olurum. Ancak herhangi bir dizin bloğunda yer almayacağım. Kendi blog temalarımı da hazır blogger teması ile yapacağım. O yüzden lütfen kimse ne beni davet etsin ne de hediye tema yapma önerisi ile gelsin. Varsın temamda eksikler olsun, daha profesyonel bir çalışmaya ihtiyacım olursa da çok memnun olduğum Deryanın Spor Günlüğü temasını yaptırdığım  gibi kişisel tasarim yapan profesyonel insanlarla çalışacağım. Herkesin kendi kararı ve insiyatifidir kiminle nasıl çalışacağı. Bu da benim kararım.

İlginizi Çekebilir : Hayran Mı, Okur Mu, İzleyici Mi?

Kimseyle kişisel bir problemim yok bu tarz blog sahiplerini de kişisel olarak tanımıyorum. Ama kendi bloglarıma ne kadar emek ve zaman harcadığımı biliyorum. Emeksiz yemek olmaz arkadaşlar. Yine açık sözlülüğüm için bana alınan darılan olacaktır ama doğruluğumdan hayat boyu taviz vermedim ben. Doğru bildiğimi de söylerim yanlış bildiğimi de. Birilerine kefil olan arkadaşlarıma da seslenmek istiyorum. Adınızı ortaya koyarken daha dikkatli olun. Siz iyi niyetli olabilirsiniz ama farkında olmadan iyi niyetinizle başkalarının zarar görmesine de neden olabilirsiniz. Sevgiyle kalın.
(Bu yazıya gelen isimsiz yorumları yanıtlamayacağım. Olumlu veya olumsuz yorum yazan lütfen açık olarak yazsın)

Güncelleme:
Bu yazımı zaman zaman yeniden paylaşıyorum tüm bilgi yazılarım gibi. Haklı olarak sorular veya farklı düşüncede olanlardan yorumlar da gelebiliyor. Yazımda bazı bilgilerin eksik olduğunu farkettiğim için biraz daha detay vererek güncellemek istedim.

Dizin sitelerinin bloglara zararları neler?

Bir blog yazısını yazdınız ve arama motorlarına doğru uğurladınız. Bir yazar ne ister? Çabucak okunmasını ve indekslenmesini. Yazı indekslenince arama motorlarında da daha öne çıkabilir. Ancak dizin siteleri bir blogda yazı yayınlanır yayınlanmaz linkini ve bazen bir özetini anlık yayınladıkları için sizden önce indekslenebilirler.
Ayrıca sizi paylaşan dizin sitesinin çok iyi bir alan adı değeri olması gerekir (domain authority-DA). Aksi halde size bir fayda getirmez. Kaliteli dizin sitelerine para da verseniz her zaman girebilmek mümkün olmuyor. Seçici davranmalarının geçerli bir nedeni olmalı.
Karşılıklı link vermekle ilgili de sorular geldi. Herkes bir yazısında başka bir blogu referans göstererek tavsiye edebilir. Ancak genel olarak yazıya fayda vermesi açısından eşdeğer veya değeri ondan büyük siteler tercih edilir ki, yazıya da iyi bir referans olsun. Sizden daha düşük değerde bir yere link vermek ise sadece eş dost arkadaş gibi birini tavsiye ederken olabilir. Bunu da abartmamak veya nofollow vermek gerekir.
Peki biz buna karşı bir şey yapabilir miyiz? Bazı istemediğim yerlerde yazımın kopyasının veya link listelenmesi farkettiğim zaman o sitede iletişim kısmı varsa yazıyorum öncelikle. 
Yukarıdaki linkten spam bildirimi yapabiliyorsunuz. Google inceleyip gerekirse o sayfaları kapatabiliyor da. 
Buradan da disawow işlemi yaparak o linklerin sitenize yönlenmesini engelleyebilirsiniz. Ancak bu dikkatli yapılması gereken bir işlem o yüzden emin olmadan yapmayın.
Örnek olarak söyleyeyim, bu yazıda örneğin google'a link verdim. Google çok değerli bir site olduğu için bu bana da fayda verir. 
Etik olarak düşündüğümüzde kaliteli dizin sitesi zaten sizi davet etmez siz başvurursunuz. Başka bir listeleme amacıyla da blog açılacaksa blog sahibinden izin almak ahlaklı bir davranış olacaktır. Siz kendinizce ister iyilik amaçlı olsun, ister açtığınız blogdan fayda sağlamak olsun kafanıza göre herkesi eklememelisiniz. Bu benim fikrim. Tabii ki sormadan hem yazı kopyalayanlar oluyor hem ekleyenler oluyor. Hepsinin peşinde koşamayız. Dijital alem dipsiz bir kuyu sonuçta. 

45 Yorumlar

Yorumlara link eklemeyiniz tıklanabilir link olan yorumlar yayınlanmaz. Please don' t add your links at the comments they will not published.

  1. Sonuna kadar katılıyorum Derya. Ben üç yıldır buradayım ve temamı hazır temaları kendime göre farklilaştirarak , birşeyler öğrenip ekleyerek yaptım. Gelen olur veya olmaz . Yine de kendi çizgide ilerleyeceğim 😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklisin canim. Teknik olarak ve görsel olarak tema önemli ama içi bos bir blogda o da ise yaramaz.

      Sil
  2. Kesinlikle tüm tespitlerine katılıyorum.Burada da farklı bir hayat var ve genelleme yapmak istemiyorum ama özellikle teknolojide bizden daha iyi olan gençlerin bizleri kandırmaya çalıştıklarını biliyorum.Benim de başıma bir kaç kez geldi :(( İnsanların iyi niyetlerinin suistimal edilmesi ve kendi rantları olarak kullanması üzücü bir şey.Yapılan her kurnazlık,insanın kendisine döner.Ben böyle düşünüyorum.Dilerim blog dünyasında da rantların ön planda olmadığı daha dürüst ve temiz ilişkiler yaşarız.Kalemine sağlık canım benim :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkürler yorumun için. Evet insani aptal yerine koymaya calisiyor bu da tutmadi mi hakarete küçümsemeye basliyorlar.

      Sil
  3. Tespitlerinizin hepsine tamamen katılıyorum. bir kaç dizin sitesine ben de üye olmuştum. ama getirisi fazla olmadı. aslında dizin sitelerinin tıklanma sayılarını bizler arttırıyoruz. aslında blogların kendi bannerlarında yer verdikleri bloglar benim daha çok ilgimi çekiyor dıoğrusu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki aslinda fayda tersine isliyor. Bu gerceklerin farkina varmamiz önemli.

      Sil
  4. Dizin sitelerine üye olmadım hiç, bana bir faydaları olacağını düşünmedim. Demek ki, yanılmamışım. Ellerine sağlık Derya'cım❤

    YanıtlaSil
  5. Görüşlerinize katılıyorum, ben iletişim kökenli olmama rağmen sosyal medyayı bilerek hiç kullanmamış biriydim ta ki Begonvil Sokağı ile biriktirdiğim ve ertelediğim yazar, araştırır, gezer tarafımı güncelleyene kadar. Sosyal medya hep sahicilik noktasında bana hep soru işaretli gelmişti. İletişimde olduğum herkesi de canlı göreyim sesini duyayım istedim hep. Ancak, özellikle bir şekilde yayıncılık kavramı içinde yer alan bir şeyler yapıyorsanız sosyal medyanın içinde olmak kaçınılmaz. Güzel kazanımlar oldu benim için de işin matematik kısmını çok tahmin edemiyorum ama iyi ki tanıdım dediklerim oldukça fazla çok şükür. Dizin konusu teknik bir konu ama güvendiğiniz biri ile girişimde bulunmak gerekir herhalde. Geç de olsa organik bir okur grubunun hem uzun ömürlü hem de karşılıklı faydalı ve keyifli olacağına inanıyorum. Dobralık, dürüstlük çok değerli ister sanal alem ister günlük yaşam. Kaleminize sağlık, sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklisiniz blog yazinca sosyal dünyada ister istemez yer aliyoruz. Ama bu demek degil ki her uyanik düsünceli insan gelip bizi kandirsin. Ben dürüst insanin eninde sonunda dürüst olmayandan ayrildigina kendini belli ettigine inanirim.

      Sil
  6. Sevgili Derya.
    Üç buçuk senedir blog tutuyorum ve bloğumu gerçekten çok seviyorum. Benim için olayın duygusal yönünü artık bir yana bırakmanın zamanı geldi. Birbirimizi; vücut dillerimizi, mimiklerimizi görmeden sezgi ve ancak paylaştıklarımızdan ve çizgilerimizden tanımaya çalıştık hep. İşin içine bir de ad soyad bilinmezliği girince güvensizlik haliyle doğal sonuç oluyor. Ben de artık hiç bir çatının altına girmek istemiyorum. Fahri çalışalım.
    Yazdıkların gerçekler. Bugün kendimce bir soruşturma yaptım. Ancak yayınlarımı paylaşmaktan başka hiç bir düşüncem olmadığına karar verdim.
    Serdar Kara saygı duyduğum bir blog sahibidir. Yazılarına ve gözlemlerine inanıyorum. Düşüncene, kalemine sağlık.
    Sevgiler Derya.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güven çok güzel bir sey Ece hanim ama kötüye kullanan çok olunca ekonomik davranmak lazim bu konuda.

      Sil
  7. Ben de bir iki dizine üye oldum. Dediğin gibi pek bir faydasını göremedim. E ayrılayım o zaman. Tema olayıma gelince, bloğumu kimseye emanet edecek kadar güvenmiyorum. Bu yazıdan çıkardığım sonuca dayanarak iyi de etmişim diye düşünüyorum. Blog Hocam'a gelince gerçekten blog dünyasına ilk girdiğim günden beri ne öğrendiysem kendisinden, yazılarından öğrendim. Doğru yoldayım sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkürler canim en iyisini yapmissin 😊

      Sil
  8. Selam, yazdıklarının her satırına katılıyorum. Kesinlikle trafik alacağım diye oradan oraya koşmamalıyız. Sonuçta içimizden gelenleri yazıyoruz. Çok fazla tıklanma hevesi işin samimiyetini kaçırıyor. Ayrıca o tür sitelerden ve üyelerinden istedikleri şartlardan da "uyuz oluyorum" şarta bağlı üyelik şarta bağlı dizin: kölelik, özgürce yazmaya engeldir. Yani önemli olan benim sloganım olan "Hayatı Kaydet"mektir. Son olarak dorst acıyı söyler diyelim söyle ki: Blogger'lar çok bencilce davranıyorlar. Çünkü her kes benim yazım okunsun, ben kimsenin yazısını okumayayım blogunu ziyaret etmeyeyim düşüncesinde... En azından büyük çoğunluk böyle. Benim de eleştirim olmuştu, yer yer eleştirilerimi yazıyorum...

    Güzel yazı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklisiniz bu tür tekliflere itibar etmemek gerekiyor.

      Sil
  9. Söylediklerine sonuna kadar katılıyorum.

    YanıtlaSil
  10. Blog emek istiyor. Hadi dur ben de blog yazayım diye heyecanlanmak yetmiyor. Çünkü; sabır işi. Şu ana kadar kimseye blogumu emanet etmedim. Yapabildiğim, becerebildiğim kadarını yapıyorum. Her kelimenize katılıyorum... Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En iyisini yapmissiniz. Sonuçta kendini okutan yazilarimiz ve bizi sevdiren de insanlarla karsilikli iliskilerimiz.

      Sil
  11. cok dogru bir konuya degınmıssınız . Blog gerçekten emek ıstıyor ben 4 senedir yapıyorum be 20 senelik Itc ci olmama ragmen Dmoza uye olamıyorum nedense . çok ugrasıyorum geçen sene bana bir mesaj geldı 250 lira hesabıma gonderırseniz Dmoza uye yaparım diye yani anlayacagınız torpil geçiyor yine :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii onlar parali ama profesyonel bir düsünce. Bizde hersey yardim amaçli yapiliyormus gibi gösteriliyor.

      Sil
  12. sonuna kadar katılıyorum sana bende herhangi bir dizin sitesine üye olmadım, sizlere göre yeni bir blog sayfası sahibi olarak bende kendimce emek harcamaya çalışıyorum bu kadar kısa zamanda özensiz sayfaları ben bile ayırmaya başladım...
    sevgiler.....

    YanıtlaSil
  13. dizin sitelerini bi ara bende araştırdım. ancak getirisi sana çok fazla değil. buda boşuna zaman kaybı dedim. oraya sitemi eklemeye uğraşana kadar gider bloguma yazı yazarım daha iyidir.
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklisin canim zamanimiz degerli. Sevgiler 😊

      Sil
  14. Deryacım çok faydalı bir yazı yazmışsın. Son zamanlarda ki bizi uyarma çabalarını takdirle karşıladığımı bilmeni istiyorum. Ama lütfen bana bu dizin sitesi ne demek anlatırmısın 😊. Ben üye olmuşmuyumdur ki acaba bilmeden. Cahilim bu konularda ama öğrenmeye çalışıyorum. Bu gidişle de senden çok şey öğreneceğim teşekkür ediyorum paylaşımın için sevgilerimle 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zehracim bu konuyu konustugumuz icin burada tekrar detayli yazmiyorum.sevgiler canim 😊

      Sil
  15. Ben hiç bulaşmadım o işlere. Zaten teknolojiden anlamıyorum. bir de bloğumu daha karıştırmayayım....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz seviyoruz seni de blogunu da canim zaten karisma 😊

      Sil
  16. Derya hanım, hem blog hocamın hem bu postunuzu okudum. Bir paylaşım veya bir tanıtım olarak paylaşıldığı düşüncesinde yapıldığını sanıyordum. Lakin işin iç yüzü farklıymış.İki tane paylaşımlarım yapıldığı yer var en kısa zamanda oralardan üyeliğimi sildirmeye çalışacağım.

    Tema konusunda gerçekten blogger arkadaşlarımız mağdur ediliyor. Blog dünyasının önemli sorunlarından bir tanesi. Ben de hazır tema konusunda yeni yeni şeyler öğreniyorum. Öğrenmek için araştırmalar yapıyorum. Sizinde yakından takip ettiğiniz gibi bu konularda yazılar yazmaya çalışıyorum. Umarım katkım oluyordur. Bu konu hakkında da geniş bir araştırma yapmak istiyorum. Bilgi ve uyarınız için teşekkür ederim.
    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazilariniz cok bilgi verici ben tesekkür ederim .

      Sil
  17. Ben de hic üye degilim o tarz sitelere, ellerine saglik dürüsr yorumlarin icin kendi adima yol gösterici oldu bana bu tecrübe tesekkürler

    YanıtlaSil
  18. Neredeyse 3 yıldır blog tutuyorum ve ben hala birçok şeye yabancıyım.Mesela bu bahsettiğiniz dizin sitelerini bile ne olduğunu bilmiyorum. :) Ben sadece ne yazabilirim diye düşünüyorum sanırım. Bir de seo mu öyle bir şey var.Çoğu blogta şöyle önemlidir, böyle önemlidir diyor ve ondan da anlamam.Ben blogumun başarısını yazılarıma gelen ciddi yorumlara göre belirliyorum.Başkası bana yok sen yok şu sıralamada şu kadardasın filan deyince dikkate bile almıyorum.Bir yazım ortalama 10-15 tane samimi şekilde yorum alınca o kadar mutlu oluyorum ki, bir bilseniz. Emeksiz dediğiniz gibi yemek de olmuyor. Bu kadar yorum alabilmeyi son 2 yıldır her ay en az 4 tane yazı girerek başarabildim.Bu da her hafta en az 1 tane yazdığım anlamına geliyor. Blog tasarım konusuna da gelince görsellik önemli oluyor,ama maalesef ondan hiç anlamıyorum.Html kodlarımı sürekli bozarım.Zaten anlamadığım için bloggerdayım.:)

    Bu kadar şeyi bilmeyince kendimi iyiden iyiye cahil hissettim. Neyse boşverelim biz yazmamıza bakalım.Çok güzel açıklamışsın her şeyi. Sana tamamen katılıyorum. Samimiyetimiz bizi ayakta tutar. Güzel yazı..
    Saygılar, sevgiler..

    YanıtlaSil
  19. Bu yazını yeni okudum Derya seninle aynı fikirdeyim dizin sitelerine bende uzun zamandır üye olmaktan kaçıyorum.

    YanıtlaSil
  20. Bu yazıyı yeniden paylaşman çok iyi olmuş.İyilik adı altında blogların sömürülmesini etik bulmuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım. Yeni yazı yayınlanır yayınlanmaz bu sitelerde çıkınca bizden önce index alabiliyor. Sadece blog linki verenler tehlikeli değil ancak blog sahibinden izin alınması gerekir.

      Sil
  21. Instagram paylaşımınız beni bu yazıya getirdi. Beş buçuk yıl önce yazılmış bir yazı. Yeniden gündeme getirdiğinize göre sizin için bir önemi olmalı.

    Yazdıklarınıza katılmamakla birlikte düşünce anlamında saygı duyuyorum. Herkes istediğini düşünmekte ve paylaşmakta özgürdür. Düşünce özgürlüğü denen şey tam olarak budur zaten.
    Hariçten biri olarak soruyorum. Birkaç husus kafama takıldı. Açıklık getirirseniz sevinirim.

    Birincisi, dizin listelerinde yer almanın bloglar için bir sakıncası var mı? Yazınızda bu sorunun cevabını bulamadım. Daha çok size bir katkısı olmadığından bahsetmişsiniz. (Herhangi bir zararı olmaksızın bulunmak istemeyebilirsiniz. Bu hakkınız her zaman saklıdır.)

    İkincisi, dizin bloğu veya başka bir bloğun sayfanızı paylaşmasını istememek internette yazı paylaşmanın mantığı ile çelişmiyor mu? Yani herhangi bir Twitter, Facebook vb sosyal ağda sizin adresiniz paylaşılmış olsa bunun kaldırılmasını mı ister misiniz?

    Üçüncüsü, -bilmediğim için soruyorum- paylaşan kişi yayını kaldırmasa yasal olarak yapabileceğiniz bir şey var mı? Yazınızı çalmadığı sürece bağlantı vermek sanırım sanalın yasalarına pek aykırı değil.

    Dördüncüsü, Google da dizin hizmeti veriyor. Google'a da adresinizi kaldırması için istekte bulunur musunuz?

    Gecenin bir yarısı aklıma takılan birkaç soru işte. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Sırayla size yanıt vereyim. Dizin sitesi yayınlanır yayınlanmaz blog yazınızın linkiyle yazının kısa bir özetini de verir . Bu indekslenmede sorun yaratabilir. Blogunuzdan önce bu siteler indexlenir. Bunun da bloglara zararı var.
      İkincisi tavsiye ve destek her zaman iyidir. Bunu ben de yapiyorum başkası da yapabilir. Ancak bu amaçla ayrı blog açmanın ve listelemenin mantığı o blog linklerinin getireceği hitten faydalanmaktır. İyilik olarak sunulmamalı. Düşünsenize bir anda yüzlerce linki arama sitelerine sunuyorsunuz. Tabii ki o site hemen hit alır.
      Bir diğer konu da sizi paylaşan veya tavsiye eden blogun domain authority değeri sizden düşükse bu size fayda yerine zarar verir. Ancak siz değeri yüksek bir blogsanız o bundan faydalanır. Google sizi paylaşınca mutlu olmanız gerekir google domain authority değerini göz önünde bulundurunca.
      Bu konuya cadalozluk etmek veya muhalif olmak için karşı çıkmıyorum. Siz farklı düşünebilirsiniz tabii ki saygı dutarım. Ama blogunuza zarar verdiğini bilerek aman olsun demenuzi de anlayamam.
      Ne yazık ki istemediğiniz yerden link kaldırmak, kopya yazınızı kaldırtmak gibi işlerle hukuken mücadele etme hakkınız olsa da bu tamamen ahlaki olarak bu işi yapana kalıyor. Bu siteler mantar gibi sürekli isim ve alan adı değiştirerek türüyor.
      Google disawow yoluyla oradan size gelen linki engelleyebilir veya spam site olarak şikayet edebilirsiniz.

      Sil
  22. Umarım tüm sorduklarınıza yanıt verebilmişimdir. Aslında yazıda tavsiye ettiğim blog hocamın yazısında da bu bilgiler vardı ama yazımda da özetle anlatabilirim tekrardan.

    YanıtlaSil
  23. Bir de şunu ekleyeyim. Dönem dönem eski yazılarımı sosyal medyada tekrar paylaşırım. Faydalı oluyor size de tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  24. Bir de aklıma takılan bir konuya da açıklık getireyim çünkü yazımla ilgili başka sorular da oldu. Siz son günlerde yaşanan bir liste blog konusuyla bağlantı kurduğunuz için bana bu soruları sordunuz. Benim ve blog linklerini sildirmek isteyen başka arkadaşlarımın da tepkisi izin alınmaması idi. Ben de tesadüfen yer aldığımı gördüm önce dizin sitesi sandım inceleyince bir listeleme blogu olduğunu farkettim. Daha önce bahsettiğim gibi bir yazıda tavsiye etmek başka bu amaçla ayrı bir blog açılması başka şeyler ve izin alınması etik olur. Ama maalesef birkaç kişi linkini sildirmek istedi diye blog kapatıldı ve tepki verenler dizin sitesi nedir bilmiyor da ondan şeklinde bir algı ile yine bize karşı bir suçlama yöneltildi. Bunu da çok yanlış buluyorum. Çok şükür dizin sitesi nedir biliyoruz. Konu farklı bir yere çekildi. Yorum yazacaktım ama artık polemik olmasın diye gerek duymadım. Bu samimiyetsiz davranışlar beni üzüyor. Bu tarz bir blog açılabilir ve isteyen girer istemeyen girmez. Konuyu farklı yöne çekmeye hiç gerek yok. Sorularınızın bu konuyla da bağlantısı olduğunu farkettiğimden bunları da yazmak istedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu, kesinlikle bir polemik yorumu değildir. Bir durum değerlendirmesi ve hasbihâldir. :))

      Önce olayın kendim açısından seyrini anlatayım. İsmini zikretmeden bahsettiğiniz blogda Yurdagül Hanım'ın silme isteği karşıma çıktı. Açıkçası üzerine kafa yormadım. Sonra sizin Instagram paylaşımınızı gördüm ve bu yazıya geldim. Olayla ilgili biraz fikir sahibi oldum. Daha sonra da üç beş soruya cevap aradığım yukarıdaki yorumu yazdım. Sizin verdiğiniz cevaplarla konu benim için kapandı.

      Sonra sizin de belirttiğiniz gibi listeleme yapan bloğun kapandığını gördüm. Bunun geçici bir durum mu yoksa kalıcı mı olduğunu bilmiyorum. Açıkçası o bloğun çok da art niyetli olduğunu düşünmüyorum. Burası apayrı bir konu zaten.

      Blog âleminde maalesef bu tarz polemikler ara ara yaşanıyor ve ben hiçbirine müdahil olmuyorum. Bildiğim bir doğru varsa onu söyler geçerim. Tabi bu doğruyu söylerken benim söylediğim doğru ne tarafta ise o tarafı tutuyor gibi bir anlam çıkabilir. Buna çok takılmam. Çünkü ben önce kendi yazı macerama odaklanırım. Onun dışında blog dünyasında olup bitenleri sadece göz ucuyla izlemektir yaptığım. Bu tarz polemikleri sevmediğim için çoğu zaman bloglara yorum bile yapmam. Çünkü -üzülerek söylüyorum ki- blog dünyasında egosu tavan yapmış yüzlerce insan var. "Kendini yazıya adamış birinde bu kadar ego nasıl olabilir ki?" sorusu zihnimi kemirir durur. Kendi yazılarımın içinden bana silah olarak doğrultulabilecek ego barındıran cümleler arayanlar çıkabilir şimdi. Hiç uğraşmasınlar. Ben söyleyeyim onlar için: "Beğenmeyen okumasın." Bu cümleyi pek çok yazımın içinde kullanmışımdır. Ama bunu bir ego vesilesi olarak kullanmadığımı beni takip edenler bilir zaten.

      Demem o ki, yıllardır blogla uğraşan biri olarak bu tarz gereksiz tartışmaları görünce bu işten soğuyorum. Sonra kendime dönüp "Bu işi yeni yetmelere mi bırakacaksın yani?" deyip kaldığım yerden devam ediyorum.

      Özetle ben olayın çok dışındayım. Size yönelttiğim sorular olayı anlama çabasıydı. Yeterince anladığımı düşünüyorum. Bahsettiğiniz blogda benim bloğumun da adı vardı ve üzerinde hiç durmadım. Yapılan iş para kazanma amaçlı değildi sanırım. Para kazanma amaçlı olsa bile tavrım yine aynı olurdu. Ama bir şeyi çok iyi biliyorum ki "Benim bloğum senin bloğunu döver." mantığı hâkim bloglarda. Nasıl olacak ki böyle?

      Şunu da söylemem lazım sanırım. Farklı zamanlarda yaşanan küçük polemiklerden alınamayan hınç, olayla hiç ilgisi olmayan bir başka blog üzerinden alınmaya çalışıyor çoğu zaman. Cinsiyetçi ayrımları hiç sevmemekle birlikte şunu söylememe izin verin. Erkek blogcular bu tarz konularda daha geniş ve rahatlar. Sanırım bunu anlayabilmek için "kadınları anlama kılavuzu"na tekrar bakmam gerekecek. Gülünüp geçilecek şeyler tartışma konusu yapılabiliyor. Ben sadece gülüp geçiyorum. Doğruları yaşarken söylemezsek ne zaman söyleyeceğiz ki?

      Ben sizi çok iyi anlıyorum. Müsterih olun.

      Sil
  25. Öncelikle nazik geri dönüşünüz için teşekkürler. Ben de o konuları farkettiniz o yüzden yazım dikkatinizi çekti anlamında yazdım. Yoksa ben hep eski yazılarımı tekrar tekrar paylaşırım. Egoyu bilemem tabii ki her çeşit insan var ben kendimi kimseden üstün veya aşağıda görmem. Blog benim bireysel maceram ama cok seviyor ve elimden geldiğince özen gösteriyorum. Sadece neden izin alınmadı diye düşünmek veya yer almak istememek de en doğal hakkım sanırım ve egoyla ya da başka bir şeyle ilgisi yok. Biz kadınlar bazi şeyleri daha detaylı düşünüyoruz bunda haklısınız ben z kuşağından birkaç kuşak daha eski olduğumdan belki daha detaycıyım 🤣. Polemiğe gerek olacak bir konu da değil aslında. Bir oluşuma isteyen destek verir istemeyen vermez. Zaman ayırdığınız için tekrar teşekkürler sağlıkla kalın ☺️

    YanıtlaSil
Daha yeni Daha eski