Dizin Sitelerinin Bize Faydası Var Mı?


dizin- blog dizini



Herkese merhaba arkadaşlar. Bugün bu konuyu ele almamın nedeni kendimce artık dizin sitelerine üye olmama kararı almamdır. Bu kararı neden mi aldım? Dizin sitesi nedir bilmeyenler için söyleyeyim dilimin döndüğü kadarıyla. Bloğunuzun linkini paylaşıp size fazladan backlink kazandıran siteler. Genelde paralı oluyor ama ülkemizde parasız da yapan birçok site var. Bu sitelerin size yeterince tıklama kazandırıp kazandırmadığını bloğunuzun analiz raporlarından kolayca görebilirsiniz. Ben kendi tecrübemi yazayım, bir iki siteye üye olmuştum. Fakat baktım ki buralardan bana 1 veya 2 tıklama hariç bir şey gelmemiş. Tam tersi direk google yolu ile veya sosyal ağlarımdan gelenler çok daha fazla. Hatta zaman zaman konuk yazarlık yaptığım yerlerden bile gelenler daha fazla. O zaman bana bu sitelerin getirisi nedir? Sorunumu yazılı olarak belirttim. Aldığım yanıt linkimi paylaştıkları ve oradan gelen olmuyorsa bir şey yapamayacakları idi. Şimdi kendimi övmeyi sevmiyorum ama ben blogları için epey zaman harcayan biriyim iki yıldır. Deryanın spor günlüğü yazı yazmadığım gün bile 1000 civarı tıklama alırken, Deli kızın bohçası 400-500 tıklama alır. Hatta yeni açtığım blog bile 200 kadar tıklama alıyor ki henüz ona pek özen gösteremedim. Benim gibi bir hobi blogger' i için bunlar güzel oranlar. Şimdi dizin siteleri bana 1-2 tıklama sağlıyorsa bu herhalde benim bloglarımdan kaynaklanmıyor. Ayrıca şöyle bir algı da oluşturuluyor ki bu oluşuma katılmayan bloggerlar okunmaz, tıklanmaz bir şeyleri kaçırır gibi. Bu durumu da çok hatalı buluyorum. Bu biz bloggerları sadece küçük görmektir. Yani sorumluluktan kaçarak biz yayınlıyoruz ama ne yapalım sen okunmuyorsun demek çok garip bir durum. Çok şükür ki bu iki yıl içinde birçok da dost biriktirdim ben bu alemde. Hemen arkadaşlarıma yazdım sizler ne kadar okunuyorsunuz diye. Birçoğu da hiç ilgilenip bakmamış. Analizlerine bakınca onlar da bikaç tıklamadan öteye gitmediklerini görmüşler. Ki bunlar da hep okunan çok takipçisi ve yorumcusu olan bloglar. Blog Hocam bloğunun sahibi Serdar bey yıllar önce bu konuda güzel açıklayıcı yazılar yazmış bir tanesini buradan okuyabilirsiniz. Ayrıca yorumu da onun affına sığınarak alıntıladım benim gibi konudan uzak bloggerlara bilgi olsun diye.


Blog Hocam

Gördüğünüz gibi Serdar bey de bize önermiyor dizin bloglarını ki ben Blog Hocama güveniyorum. Beş yıldır birçok genç bloggerın neredeyse kopyala yapıştır yaptığı bilgi yazıları yazıyor ve bazı arkadaşların yaptığı gibi aman gel bloğunun temasını yapayım şunu yapayım bunu yapayım diye kapımızı aşındırmıyor. Bu beş yıl içinde kimseyi kandırdığını da duymadım.
Genç arkadaşlar blog açtıysa ve bileklerinin gücüyle yazılarını yazıp bu ortamda yer almak tanınmak istiyorsa ben her zaman olduğu gibi emeğe destek olurum. Ancak herhangi bir dizin bloğunda yer almayacağım. Kendi blog temalarımı da hazır blogger teması ile yapacağım. O yüzden lütfen kimse ne beni davet etsin ne de hediye tema yapma önerisi ile gelsin. Varsın temamda eksikler olsun, daha profesyonel bir çalışmaya ihtiyacım olursa da çok memnun olduğum Deryanın Spor Günlüğü temasını yaptırdığım  gibi kisisel tasarim yapan profesyonel insanlarla çalışacağım. Herkesin kendi kararı ve insiyatifidir kiminle nasıl çalışacağı. Bu da benim kararım.
Kimseyle kişisel bir problemim yok bu tarz blog sahiplerini de kişisel olarak tanımıyorum. Ama kendi bloglarıma ne kadar emek ve zaman harcadığımı biliyorum. Emeksiz yemek olmaz arkadaşlar. Yine açık sözlülüğüm için bana alınan darılan olacaktır ama doğruluğumdan hayat boyu taviz vermedim ben. Doğru bildiğimi de söylerim yanlış bildiğimi de. Birilerine kefil olan arkadaşlarıma da seslenmek istiyorum. Adınızı ortaya koyarken daha dikkatli olun. Siz iyi niyetli olabilirsiniz ama farkında olmadan iyi niyetinizle başkalarının zarar görmesine de neden olabilirsiniz. Sevgiyle kalın.
(Bu yazıya gelen isimsiz yorumları yanıtlamayacağım. Olumlu veya olumsuz yorum yazan lütfen açık olarak yazsın)

39 yorum:

  1. Sonuna kadar katılıyorum Derya. Ben üç yıldır buradayım ve temamı hazır temaları kendime göre farklilaştirarak , birşeyler öğrenip ekleyerek yaptım. Gelen olur veya olmaz . Yine de kendi çizgide ilerleyeceğim 😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklisin canim. Teknik olarak ve görsel olarak tema önemli ama içi bos bir blogda o da ise yaramaz.

      Sil
  2. Kesinlikle tüm tespitlerine katılıyorum.Burada da farklı bir hayat var ve genelleme yapmak istemiyorum ama özellikle teknolojide bizden daha iyi olan gençlerin bizleri kandırmaya çalıştıklarını biliyorum.Benim de başıma bir kaç kez geldi :(( İnsanların iyi niyetlerinin suistimal edilmesi ve kendi rantları olarak kullanması üzücü bir şey.Yapılan her kurnazlık,insanın kendisine döner.Ben böyle düşünüyorum.Dilerim blog dünyasında da rantların ön planda olmadığı daha dürüst ve temiz ilişkiler yaşarız.Kalemine sağlık canım benim :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkürler yorumun için. Evet insani aptal yerine koymaya calisiyor bu da tutmadi mi hakarete küçümsemeye basliyorlar.

      Sil
  3. Tespitlerinizin hepsine tamamen katılıyorum. bir kaç dizin sitesine ben de üye olmuştum. ama getirisi fazla olmadı. aslında dizin sitelerinin tıklanma sayılarını bizler arttırıyoruz. aslında blogların kendi bannerlarında yer verdikleri bloglar benim daha çok ilgimi çekiyor dıoğrusu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki aslinda fayda tersine isliyor. Bu gerceklerin farkina varmamiz önemli.

      Sil
  4. Dizin sitelerine üye olmadım hiç, bana bir faydaları olacağını düşünmedim. Demek ki, yanılmamışım. Ellerine sağlık Derya'cım❤

    YanıtlaSil
  5. Görüşlerinize katılıyorum, ben iletişim kökenli olmama rağmen sosyal medyayı bilerek hiç kullanmamış biriydim ta ki Begonvil Sokağı ile biriktirdiğim ve ertelediğim yazar, araştırır, gezer tarafımı güncelleyene kadar. Sosyal medya hep sahicilik noktasında bana hep soru işaretli gelmişti. İletişimde olduğum herkesi de canlı göreyim sesini duyayım istedim hep. Ancak, özellikle bir şekilde yayıncılık kavramı içinde yer alan bir şeyler yapıyorsanız sosyal medyanın içinde olmak kaçınılmaz. Güzel kazanımlar oldu benim için de işin matematik kısmını çok tahmin edemiyorum ama iyi ki tanıdım dediklerim oldukça fazla çok şükür. Dizin konusu teknik bir konu ama güvendiğiniz biri ile girişimde bulunmak gerekir herhalde. Geç de olsa organik bir okur grubunun hem uzun ömürlü hem de karşılıklı faydalı ve keyifli olacağına inanıyorum. Dobralık, dürüstlük çok değerli ister sanal alem ister günlük yaşam. Kaleminize sağlık, sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklisiniz blog yazinca sosyal dünyada ister istemez yer aliyoruz. Ama bu demek degil ki her uyanik düsünceli insan gelip bizi kandirsin. Ben dürüst insanin eninde sonunda dürüst olmayandan ayrildigina kendini belli ettigine inanirim.

      Sil
  6. Sevgili Derya.
    Üç buçuk senedir blog tutuyorum ve bloğumu gerçekten çok seviyorum. Benim için olayın duygusal yönünü artık bir yana bırakmanın zamanı geldi. Birbirimizi; vücut dillerimizi, mimiklerimizi görmeden sezgi ve ancak paylaştıklarımızdan ve çizgilerimizden tanımaya çalıştık hep. İşin içine bir de ad soyad bilinmezliği girince güvensizlik haliyle doğal sonuç oluyor. Ben de artık hiç bir çatının altına girmek istemiyorum. Fahri çalışalım.
    Yazdıkların gerçekler. Bugün kendimce bir soruşturma yaptım. Ancak yayınlarımı paylaşmaktan başka hiç bir düşüncem olmadığına karar verdim.
    Serdar Kara saygı duyduğum bir blog sahibidir. Yazılarına ve gözlemlerine inanıyorum. Düşüncene, kalemine sağlık.
    Sevgiler Derya.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güven çok güzel bir sey Ece hanim ama kötüye kullanan çok olunca ekonomik davranmak lazim bu konuda.

      Sil
  7. Ben de bir iki dizine üye oldum. Dediğin gibi pek bir faydasını göremedim. E ayrılayım o zaman. Tema olayıma gelince, bloğumu kimseye emanet edecek kadar güvenmiyorum. Bu yazıdan çıkardığım sonuca dayanarak iyi de etmişim diye düşünüyorum. Blog Hocam'a gelince gerçekten blog dünyasına ilk girdiğim günden beri ne öğrendiysem kendisinden, yazılarından öğrendim. Doğru yoldayım sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkürler canim en iyisini yapmissin 😊

      Sil
  8. Selam, yazdıklarının her satırına katılıyorum. Kesinlikle trafik alacağım diye oradan oraya koşmamalıyız. Sonuçta içimizden gelenleri yazıyoruz. Çok fazla tıklanma hevesi işin samimiyetini kaçırıyor. Ayrıca o tür sitelerden ve üyelerinden istedikleri şartlardan da "uyuz oluyorum" şarta bağlı üyelik şarta bağlı dizin: kölelik, özgürce yazmaya engeldir. Yani önemli olan benim sloganım olan "Hayatı Kaydet"mektir. Son olarak dorst acıyı söyler diyelim söyle ki: Blogger'lar çok bencilce davranıyorlar. Çünkü her kes benim yazım okunsun, ben kimsenin yazısını okumayayım blogunu ziyaret etmeyeyim düşüncesinde... En azından büyük çoğunluk böyle. Benim de eleştirim olmuştu, yer yer eleştirilerimi yazıyorum...

    Güzel yazı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklisiniz bu tür tekliflere itibar etmemek gerekiyor.

      Sil
  9. Söylediklerine sonuna kadar katılıyorum.

    YanıtlaSil
  10. Blog emek istiyor. Hadi dur ben de blog yazayım diye heyecanlanmak yetmiyor. Çünkü; sabır işi. Şu ana kadar kimseye blogumu emanet etmedim. Yapabildiğim, becerebildiğim kadarını yapıyorum. Her kelimenize katılıyorum... Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En iyisini yapmissiniz. Sonuçta kendini okutan yazilarimiz ve bizi sevdiren de insanlarla karsilikli iliskilerimiz.

      Sil
  11. cok dogru bir konuya degınmıssınız . Blog gerçekten emek ıstıyor ben 4 senedir yapıyorum be 20 senelik Itc ci olmama ragmen Dmoza uye olamıyorum nedense . çok ugrasıyorum geçen sene bana bir mesaj geldı 250 lira hesabıma gonderırseniz Dmoza uye yaparım diye yani anlayacagınız torpil geçiyor yine :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii onlar parali ama profesyonel bir düsünce. Bizde hersey yardim amaçli yapiliyormus gibi gösteriliyor.

      Sil
  12. Çok yerinde tespitler yapmışsın Derya abla.Dizin sitelerinden birine ilk başladığım dönemde üye olmuştum.Dizin sitelerinde her blogun paylaşımı her gün hatta her saat paylaşıldığı için google indexi daha hızlı oluyor.Eğer kendi blogumuz hızlı indexlenmemişse dizin sitesi bizden önce çıkıyor google aramasında.Bloga baktığımda 0 trafik var oradan.O kadar mail atmama rağmen kaldırmadı blogun rss adresini.Ben de çok faydalı olduğunu düşünmüyorum.Hatta bizim emeklerimizle kendilerini bir yere getirmeye çalıştıklarını düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O dedigin blog çok garip. Kimin blogudur hiç bilgi de yok iletisim imkani da yok. Belki google a sikayet edilebilir.

      Sil
  13. sonuna kadar katılıyorum sana bende herhangi bir dizin sitesine üye olmadım, sizlere göre yeni bir blog sayfası sahibi olarak bende kendimce emek harcamaya çalışıyorum bu kadar kısa zamanda özensiz sayfaları ben bile ayırmaya başladım...
    sevgiler.....

    YanıtlaSil
  14. dizin sitelerini bi ara bende araştırdım. ancak getirisi sana çok fazla değil. buda boşuna zaman kaybı dedim. oraya sitemi eklemeye uğraşana kadar gider bloguma yazı yazarım daha iyidir.
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklisin canim zamanimiz degerli. Sevgiler 😊

      Sil
  15. Deryacım çok faydalı bir yazı yazmışsın. Son zamanlarda ki bizi uyarma çabalarını takdirle karşıladığımı bilmeni istiyorum. Ama lütfen bana bu dizin sitesi ne demek anlatırmısın 😊. Ben üye olmuşmuyumdur ki acaba bilmeden. Cahilim bu konularda ama öğrenmeye çalışıyorum. Bu gidişle de senden çok şey öğreneceğim teşekkür ediyorum paylaşımın için sevgilerimle 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zehracim bu konuyu konustugumuz icin burada tekrar detayli yazmiyorum.sevgiler canim 😊

      Sil
  16. Ben hiç bulaşmadım o işlere. Zaten teknolojiden anlamıyorum. bir de bloğumu daha karıştırmayayım....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz seviyoruz seni de blogunu da canim zaten karisma 😊

      Sil
  17. Derya hanım, hem blog hocamın hem bu postunuzu okudum. Bir paylaşım veya bir tanıtım olarak paylaşıldığı düşüncesinde yapıldığını sanıyordum. Lakin işin iç yüzü farklıymış.İki tane paylaşımlarım yapıldığı yer var en kısa zamanda oralardan üyeliğimi sildirmeye çalışacağım.

    Tema konusunda gerçekten blogger arkadaşlarımız mağdur ediliyor. Blog dünyasının önemli sorunlarından bir tanesi. Ben de hazır tema konusunda yeni yeni şeyler öğreniyorum. Öğrenmek için araştırmalar yapıyorum. Sizinde yakından takip ettiğiniz gibi bu konularda yazılar yazmaya çalışıyorum. Umarım katkım oluyordur. Bu konu hakkında da geniş bir araştırma yapmak istiyorum. Bilgi ve uyarınız için teşekkür ederim.
    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazilariniz cok bilgi verici ben tesekkür ederim .

      Sil
  18. Ben de hic üye degilim o tarz sitelere, ellerine saglik dürüsr yorumlarin icin kendi adima yol gösterici oldu bana bu tecrübe tesekkürler

    YanıtlaSil
  19. Neredeyse 3 yıldır blog tutuyorum ve ben hala birçok şeye yabancıyım.Mesela bu bahsettiğiniz dizin sitelerini bile ne olduğunu bilmiyorum. :) Ben sadece ne yazabilirim diye düşünüyorum sanırım. Bir de seo mu öyle bir şey var.Çoğu blogta şöyle önemlidir, böyle önemlidir diyor ve ondan da anlamam.Ben blogumun başarısını yazılarıma gelen ciddi yorumlara göre belirliyorum.Başkası bana yok sen yok şu sıralamada şu kadardasın filan deyince dikkate bile almıyorum.Bir yazım ortalama 10-15 tane samimi şekilde yorum alınca o kadar mutlu oluyorum ki, bir bilseniz. Emeksiz dediğiniz gibi yemek de olmuyor. Bu kadar yorum alabilmeyi son 2 yıldır her ay en az 4 tane yazı girerek başarabildim.Bu da her hafta en az 1 tane yazdığım anlamına geliyor. Blog tasarım konusuna da gelince görsellik önemli oluyor,ama maalesef ondan hiç anlamıyorum.Html kodlarımı sürekli bozarım.Zaten anlamadığım için bloggerdayım.:)

    Bu kadar şeyi bilmeyince kendimi iyiden iyiye cahil hissettim. Neyse boşverelim biz yazmamıza bakalım.Çok güzel açıklamışsın her şeyi. Sana tamamen katılıyorum. Samimiyetimiz bizi ayakta tutar. Güzel yazı..
    Saygılar, sevgiler..

    YanıtlaSil
  20. Bizde birşey tasarlarken Vs bunlara çok dikkat eder olduk. Bunun için kursa falan da gittik hatta. Çok bilgilendirici bir yazı olmuş vallahi ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  21. Bu yazını yeni okudum Derya seninle aynı fikirdeyim dizin sitelerine bende uzun zamandır üye olmaktan kaçıyorum.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.