Stefan Zweig - Satranç


Aslında öncesinde okuduğum başka kitaplar var ama uzun zamandan beri okumak istediğim için önceliği Satranç kitabına verdim. Birçok blogda yer aldığı için konusunu az çok biliyorsunuzdur. O dönemlerin Satranç dahisi ile bir gemi yolculuğunda onunla oynamak isteyenler ve ortaya çıkan esrarengiz bir adam. Hapis tutulduğu odasında eline geçen bir satranç kitabıyla tutulduğu hummalı hastalık. Zaten kitap kısacık konuyu anlatıp sürprizi bozmayayım. İki günde okuyup bitirdim. Zweig bu hikayesinde de beni hayal kırıklığına uğratmadı. Benim için iyi bir kitap yorgun da olsam birkaç sayfa daha okuma isteği uyandırandır. Stefan Zweig' in şimdiye kadar okuduğum kitaplarında bu duyguyu yaşadım. Hatta kısaymış bitmeseydi dedim. Hem de sıradan, sade bir hikaye ile insanda bu bir sonraki sayfada ne oluyor merakını uyandırabilmesi...
Tabii kütüphanede bulduğum diğer kitaplarını da sırayla okuyacağımı söylememe gerek yok sanırım.

25 yorum:

  1. Az önce başka bir blogda da gördüm bu kitabı. Yazarı bu kitabı yazdıktan kısa bir süre sonra eşiyle intihar etmiş. İlgimi çekti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yilin gözde kitabi sanirim 😊

      Sil
  2. yazarın okuduğum kitaplarını çok ço beğendim hatta bazılarını iki kere okumuşluğum var. satnranç'ı da en yakın zamanda alıp okuyacağım =) elinize sağlık =) mutlu pazarlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rahat okunan bir yazar. Sevgiler canim 😊

      Sil
  3. Muhteşem bir eser. yazarın insan ruhunu tahlil etmedeki başarısı tartışılmaz. ardından Merhamet'i de okudum o da çok etkileyiciydi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tahlilleri çok güzel ve akici bir anlatimi var.

      Sil
  4. Kısacık bir çırpıda okunası kitaplardan demek ki , o zaman hemen alıp okuyalım tavsiye eden bir kitap kurdu ise mutlaka dikkate almalı :) Teşekkürler

    YanıtlaSil
  5. Özendim Derya inan. Biliyordum ama okumamıştım. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  6. Okudum, okudum ama biraz hızlı okudum, sindiremeden...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kisacik zaten tekrar okursun 😊

      Sil
  7. Zweig ile tanıştığım kitap Santranç. Yazar anlatım tarzı ile kendisine bağlıyor 😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklisin hiç biktirmiyor 😊

      Sil
  8. Bu kitabı o kadar duydum ki okumuş kadar oldum ben.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu yil çok gözdeydi 😊

      Sil
  9. Konusu güzel,okuması kısa bir kitap..Bu yazıyı okuyunca okunmak için bekleyen kitaplarım geldi aklıma..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de var bekleyen birkac tane 😊

      Sil
  10. Bu kitabı bir çok blogda gördüm. Kitaplığımda varolmasına rağmen okumak bir türlü nasip olmadı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok kolay okunan bir kitap tavsiye ederim.

      Sil
  11. Benim de uzun süredir okumayı çok istediğim ama bir türlü okumayı başaramadığım kitap 🙄. En kısa zaman da inşallah. Yorumuna sağlık Deryacım sevgilerimle ❤💕

    YanıtlaSil
  12. Bayadır okumak istiyip ertelediğim bir kitap ☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman ayrilirsa bir günde bile okunuyor 😊

      Sil
  13. Satranç birkaç saatte bitirdiğim ve keşke bitmeseydi dediğim bir kitaptı benim için tadı damağımda kaldı.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.