Neler Okudum ?

Uzun zamandır okuduğum kitaplardan bahsetmedim. Gerçi hepsini instagram hesabıma ekliyorum ama kısaca ilkbahar aylarında neler okuduğumu anlatmak  istedim. Yoğun olunca kitap okuma hızım düştü ne yazık ki. Eskiden haftada bir iki kitap bitirirken, artık iki haftada bir kitabı ancak bitirebiliyorum. Ama okumak benim için vazgeçilmez bir alışkanlık.
Bunu daha önce de söyledim ben bir kitap bloğu değilim. Dolayısıyla çok güzel tanıtımlar yapan kitap bloglarımız gibi uzun uzun anlatmayı da sevmiyorum. Yeni kitaplardan da bahsedemiyorum çünkü hemen hemen tüm kitaplarımı artık kütüphaneden alıp okuyorum.

danielle steel

İlk kitabım son Rus çarı ve ailesi ve o dönemi anlatıyor. Direniş sırasında Fransa ve Amerika' ya kaçabilen Rus soylu ailelerinin düştükleri zor durumlardan ve yaşadıkları hayattan bahsediliyor. Kitabın baş kahramanı Prenses Zoya Ossupowa büyükannesiyle kaçtığı Fransa' da hayatın acımasız yüzüyle tanışıyor. Güzel bir kitaptı. Bu aralar beni zorlamayan, rahat okunan kitaplar tercihim. Akıcı bir anlatımı olan Danielle Steel'in romanlarını zaten seviyorum. Bu da diğer birçok kitabı gibi filmi çekilenlerden biri.


danielle steel

İkinci kitabım yine Danielle Steel' den. Amerika' ya okumaya gelen bir Japon kızın, savaş çıkmasıyla orada esir kalması ve diğer Japon ailelerle kamplara koyulmaları, oradaki hayatlarını anlatıyor. Savaşın çirkin yüzü hiç değişmiyor. İnsan bu yaşananları okuyunca hala savaşların devam edebiliyor olmasına inanamıyor.

the richest man in babylon

Bu da eşimin tavsiyesi ile okuduğum onun kişisel gelişim kitaplarından biri. Babil'in en zengin adamının zengin olmak hakkındaki öğütleri. Bilmediğimiz şeyler değil. Para biriktirmeki yatırım yapmak v.s. Babil zamanından beri oyunun kuralları aynı yani :)

iris berben

Son okuduklarım da ünlü Alman oyuncu İris Berben'in güzellik sırları. Bir şeyler öğrenebilirmiyim diye okudum ama tabii elindeki imkanlarla kozmetik ve tıp dünyasından faydalanmasını bolca anlattığı kitap pek öğretici olmadı benim için.
Diğeri ise Amelie Fried'den Her Zaman Şimdidir diye bir kitap. Bir anne ve kızın hikayesi. Kız Meksika'ya bir yardım kuruluşuna gidiyor ve orada çıkan bir ayaklanmada kaçırılıp esir tutuluyor. Güzel ve merak uyandıran bir hikayeydi.

Bunların dışında kışın çok sevdiğim Agatha Christie'nin tüm serisini elden geçirdim. Tekrar fırsatım olsa yine okurum hepsini o kadar seviyorum onun kitaplarını.

Bundan sonra da yazın zar zor okuduğum bir kitabı anlatıp inşallah kışın bu konuda daha özenli olacağım.









28 Yorumlar

Yorumlara link eklemeyiniz tıklanabilir link olan yorumlar yayınlanmaz. Please don' t add your links at the comments they will not published.

  1. Ay canım benim o Alman oyuncunun kitabını okumana zaten gerek yoktu. Sen çok güzel bir bayansın canım benim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Caniiim kadin milleti iste bilmedigim birseyler mi yapiyor diye merak ettim 😉😉😉

      Sil
  2. Bende eskiden çok kitap okurdum. Ayda 10 15' e yakın kitap bitirdim, kitap almaya yetişemezdi ailem :) artık ayda 4/5 okursam büyük birşey yapmışım gibi geliyor :)

    YanıtlaSil
  3. Rus tarihi ile bizim tarihimizin bu kesiti ne kadar benziyor, bizde de soylu sınıf Avrupa'ya kaçıp zorluklar çekti, orada da öyle. Her zaman ilgimi çeker bu tür kitaplar. Kurt Seyit ve Şura'yı da naçizane okumanı öneririm, orada da Rus devriminden kaçıp İstanbul'a gelen beyaz Ruslar anlatılmıştı...
    Çok teşekkürler tanıttığın için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Istanbuldayken birçok beyaz rus tanima sansim oldu. Asil insanlar gerçekten de. Dedigin kitabi bulursam okurum tesekkür ederim 😊

      Sil
  4. Size bir itirafta bulunayım.Bir çok bloger arkadaşımla tanışmayı istiyorum ve siz de merak ettiğim,yüz yüze görüşüp konuşmak istediklerim arasındasınız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurdagül hanimcim sizin için arastirma vakasi olabilirdim sanirim. Akilli uslu bir hayat süren deli bir kadin. Içimde iki insan yasiyor gibi oluyor bazen. Ama yaratici insanlarin çogu da cilgin degil mi? 😊😊😊

      Sil
  5. kitap okumayı bende çok seviyorum arastırma geliştirme tarz kitaplar daha çok ilgimi çekiyor

    YanıtlaSil
  6. Yanıtlar
    1. Tesekkür ederim keske daha çok okuyabilsem.

      Sil
  7. Kısa kısa özetlemişsin. Ne güzel bilgimiz oldu. Hepinizden bir bilgi edinmek o kadar güzel ki. Ben de felsefeye merak sardım. Filozofları gözden geçiriyorum sırayla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar çok okunacak kitap var ki daha...

      Sil
  8. Bu ara hiç kitap okuyamadım.Bir an önce açığı kapatmam lazım ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özel zaman istedigi için biraz zor oluyor keske daha çok vaktimiz olsa.

      Sil
  9. Danielle Stell ben de okuyacağım mutlaka :)

    YanıtlaSil
  10. güzel kitaplar Daniel Steel'in savaş ve esaret hakkında yazmasına çok şaşırdım .. agatha christie serisini ben de zaman zaman seçip yeniden okuyorum çok severim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok güzel arastirmalarina dayanan romanlari var Avrupada çok seviliyor. Agatha zaten ayri bir alem.

      Sil
  11. Çok güzel kitaplar okumuşsun Derya'cım. 3 kitap ilgimi çekti. Özellikle Japon öğrenci ve Rus çarı ve ailesinin yaşadıkları. Ve Her Zaman Şimdidir sözü ne kadar gerçek, ne kadar güzel bir söz. Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  12. Kitap okumak yoğunluğun içinde insanı dinlendiriyor. Benim de vazgeçilmezim kitaplarım...

    YanıtlaSil
  13. Kısa tanıtımların avantajı da bir seferde birden fazla kitaba değinebilmek, bir kaç dakika içerisinde kaç tane yeni kitap tanımış oluyoruz. İlk bahsettiğiniz kitap ilgimi çekti, filmine de bakacağım, izlemedim sanırım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eski bir kitap oldugundandir filmi de oldukça eski.

      Sil
  14. Bir kitabın konusu uzun uzun anlatılınca okuma hevesim varsa da gidiyor maalesef. Senin yöntemin gerçekten güzel :) Kısa ve öz hepsi. Ben bu tarz kitapları okuyamıyorum hiç. Ama 'Her Zaman Şimdidir' adlı kitabı merak ettim biraz :) Bol okumalı, huzurlu günler dilerim. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sagol canim ben de kisaca bahsedip gerisini okura birakmayi seviyorum.

      Sil
Daha yeni Daha eski