Bloglarda Korsan Linkler- 2 Aldatmaca Şeklinden Bahsettim

Selam dostlarım. Son zamanlarda, oldukça sık karşılaştığım ve gerçekten sinir olduğum bir konudan bahsetmek istiyorum. Aslında iki konu. Ben kendim farkına vardım, ancak dikkatinden kaçan arkadaşlar vardır diye buraya da yazma gereği hissettim. Blog yazarlarının aptal yerine konup kandırılmaya çalışılmasından hiç keyif almıyorum çünkü.

blogger-blogger dayanışması-


1. Yorumlardaki Gizli Reklam Linkleri

Sizlere nacizane tavsiyem, blogunuza gelen yorumları kontrol etmeden yayımlamayın. Birçok kişi yorumlara uyanıklık yapıp reklam linkleri ekliyor. Benim göz yumduğum bir tek link çeşidi var. Eğer bir blogger arkadaşım beni takip etmişse ve bloğunu bilmiyorsam link koymasına izin veriyorum. Böylesi kolayıma da geliyor o bloğu aramak zorunda kalmıyorum. Veya yoruma gelen yabancı bloglar herkes herkesin bloğunu bilemez diye link bırakıyor, bunu ben de yapıyorum çünkü aksi halde geri dönüş olmuyor. Ancak tabii buna bile izin vermemek, o yorumu yayımlamamak en doğal hakkınız. Tamamen blog sahibine kalmış Ancak bir de uyanıklar var ki, blog değil de dükkan mağaza v.s. linki bırakıyor. Bunları hemen siliyorum ve utanmazlık olarak nitelendiriyorum. Reklam vermek istiyorsan, git o blog yazarı ile mesajlaş ve reklamını ver. Uyanıklık yapıp bedavadan reklam yapma yoluna gitmek çok ayıp. Bir de çok sıkça yaptıkları, eski yazılara bırakıyorlar ki kontrol edilmeyen yorum seçeneği varsa gözden kaçsın o link orada kalsın diye.

blogger-blogger dayanışması


2. Algı Yanıltıcılar

Bunlar link de değil üstelik. Bir takım kişiler, aman efendim çok önemli bir topluluk kurduk, bu sayede herkese sesini duyuracaksın, şöyle üst sıralara çıkacaksın gibi bir algı yanıltmasına giriyorlar. Ne yani ben o gruba girmezsem, iletişim halinde olduğum yüzlerce blogger beni yok mu sayacak? Veya bloğumun okunması buna mı bağlı olacak? Hadi ordan !!! Onu siz benim külahıma anlatın. Bu uyanıklar da bizlerin sırtından prim yapmaya, fayda sağlamaya çalışanlar. Ah bu blog toplulukta değil tanımazdan geleyim diye düşünecek blogger arkadaşım da varsa yolu açık olsun o zaman. Nitekim geçtiğimiz aylarda bir oluşumu açık görüşmeye sunmuştum blogda. Sonra baktım normal çok yazarlı bir blog olarak yayına geçti. E baştan söylesene kardeşim!!! Ben çok yazarlı bir blog açacağım, katılır mısın diye sorsana? O zaman herkes anlar, evet veya hayır der. Ne gerek vardı bu kadar laf kalabalığına? Yok katılmanız herkes açısından iyi, katılmazsan yok olur, bütünün dışında kalırsın gibi algı yanıltmaları... Hiç hoşlanmıyorum bu tarz şeylerden.

blogger-blogger dayanışması

Geçtiğimiz günlerde sevgili arkadaşım İnci de blogdan para kazanmak konusunda bizi kandırmaya yönelik yazılanlarla ilgili çok güzel bir yazı yazmıştı. Okumadıysanız buradan ulaşabilirsiniz. Sesimizi yükseltip bu tarz kandırmalara karşı birlik olursak daha güçlü oluruz. Birlikten kuvvet doğar unutmayalım. Kalın sevgiyle...

46 Yorumlar

Yorumlara link eklemeyiniz tıklanabilir link olan yorumlar yayınlanmaz. Please don' t add your links at the comments they will not published.

  1. Çok güzel bir yazı olmuş Derya'cım ben de hoşlanmıyorum link olayından. Bazen blogger arkadaşlar da bırakıyorlar o yorumları yayınlamıyorum. Sonuçta o link olmadan da ben plus ta ismini yazarak bulabiliyorum kişiyi. Hele o kelime içine saklananlar yok mu, sanki tek uyanık onlar :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet iste farketmeden yayinliyoruz maalesef 😊

      Sil
  2. Yazdıklarına katılıyorum canım. Bir de blogger arkadaşlarım yorumları onayladıktan sonra yayınlasınlar. Çok fazla spam mesaj geliyor ve çoğu da +18 oluyor. Benim son zamanlardaki en büyük sıkıntım bu. Emeğine sağlık canım :))

    YanıtlaSil
  3. bloggerler bi başka bloggerin kandırması en acı olan galiba ...

    YanıtlaSil
  4. ne güzel bir noktaya değinmişsin bazen blog okumak ıstemıyorum sırf bu yuzden.

    YanıtlaSil
  5. Güzel bir konuya değinmişsin.Dediğniz gibi yorumları kontrol edip yayınlamak en doğrusu.Ben öyle yapıyorum😊 Kandırmaca,aldatma her yerde var,keşke blog dünyasında olmasa ne iyi olurdu.Sevgiler 😊

    YanıtlaSil
  6. Ben de yakaladıkça spama atıyorum o yorumları .

    YanıtlaSil
  7. Aaa!!! Ben pek dikkat etmiyorum Derya'cığım. Birkaç kez spam yorum geldi, onları sildim zaten, bazen benim takip ettiğim sayfalarda 'gizli bloglar' diye bir şey görüyorum, ben gizli bloğu niye takip edeyim? Tıklıyorum o gizli blog her neyse? Hiçbir şey açılmıyor da!! Siliyorum ben de virüs müdür? Nedir hala anlamadım.
    Çok önemli bir konu, çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir ara gizli oldu bazi bloglar ben de anlamamistim ciktim takipten 😂😂😂

      Sil
  8. Another great post, you are a true inspiration to all bloggers. Thank you!
    Have a beautiful evening.
    Regards,
    Flo

    YanıtlaSil
  9. Çok teşekkür ederim, faydalı bir yazı :)

    YanıtlaSil
  10. İyi bir konuya değinmişsiniz. aslında bu konuda ben de bir yazı yayınlamıştım kendi edindiğim bir deneyime dayanarak. başka uzman bir arkadaşın yazısında da okumuştum bu tür link vermelerin aslında tehlikeli olduğunu. Google bazen spam olarak değerlendiriyor bu tür linkleri.

    YanıtlaSil
  11. İnci'nin yazısını okumuştum.Reklam linkleri benim de çok başıma geldi ve dediğin gibi hep eski tarihli yazılara yapılıyor bu.Direkt siliyorum.O geçen aylarda çok karmaşaya neden olan oluşumun da oluşacağı bu kadarmış demek ki :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha neler görürüz buralardayken 😂😂😂

      Sil
  12. Deryacım geçtiğimiz günlerde senin uyarınla bir gruptan çıktım çok sağol. Ben linklere de dikkat etmiyorum ona da dikkat edeceğim, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  13. Blogum da çok nadir oluyor yayınlamıyorum buna özellikle instagram da çok görüyorum ben de bir iki kez oldu yayınımla alakası yok sadece reklam yapmış yorum olarak sildim ,çok ayıp bu tarz şeyler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uyanik insan cook. Karsindakini aptal yerine koyan saygisizlar 😊

      Sil
  14. Derya, gerçekten ne hin insanlar var. Bak mesela, ben bunu fark edemezdim. Sağ ol canım, çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  15. Wordpress de böyle bir sorun söz konusu değil. Çünkü yapılan her yorumu denetleyebildiğimiz gibi yorumun içeriğini değiştirme şansımız da oluyor. Dediğiniz gibi yorum içerisinde gizliden veyahut açıkça bir link bırakılmışsa o linki silerek yorumu yayımlayabiliyoruz.

    Diğer yandan inci arkadaşın yazısını daha doğrusu instagramdaki ilk paylaşımını görüp yazısını okuduğumda okuyucu olarak benimle dalga geçiyor hissi uyandırdı.
    Çünkü instagramda paylaşılan resim şöyle başlıyor: Blog yazarak para kazanmak, hem de ayda bilmem ne kadar
    ..

    Allah allah deyip tıkladım. Bu başlık daha sonra şöyle devam ediyor:

    Diyen saçmalıklardan çok sıkıldım Vs...

    Yanıltıcı bir başlık ve içerik olmuş yani.

    Şimdi ben zayıflamaya kesin bitkisel çözüm diye başlık atıp sonra altına, diyenlere inanmayın diye devam etsem hoş olur mu?

    Bana göre İnci Hanım ın yaptığı da buydu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Inci paylastigi resmin altinda aciklama da yazmis herhalde aciklamayi okumadiniz. Son zamanlarda karsilastigim bir konudan bahsettim diye. Ben para kazanmakla ilgili degil de bu konuda duyduklarindan bahsedecegini cikardim o aciklamasindan. Nitekim yazisi da bu yöndeydi.

      Sil
    2. Hanımefendi açıklama dediğiniz minicik puntolarda yazılmış şey. Görsel ön planda olduğu için görsele dikkat ettim. Ben ne inciyi tanırım ne de sizi. Bir ziyaretçi, okuyucu gözüyle düşüncelerimi yazdım sadece.

      Sil
    3. Düsüncenize saygiliyim ben o sekilde algilamadigimi belirttim sadece. Yorum icin tesekkürler.

      Sil
  16. Ne güzel anlatmışsınız . Böylelerine pek denk gelmedim . Ama şu sıralar topluluk kuruyoruz vs yorumları aldığım oluyor . Belki de onlar da böyle bir olayın peşinde . Bilemiyorum artık ama kızdım neden bizleri kandırmaya çalışıyorlar . Terbiyesizler . Uyardığın iyi oldu canım , kocaman sevgiler . 🌸🌸

    YanıtlaSil
  17. Deryacığım dediğin gibi ortalıkta çok fazla kandırmacaya yönelik hareketler var.Yoruma reklam koyanları ben siliyorum.İzin almadan istedikleri gibi sayfamızda reklam yayınlayamazlar,yalan yanlış yazılıarıda yazamazlar.
    Benim yazımıda desteklediğin için teşekkür ederim.Zaten hepimiz doğru olanların peşindeyiz.Sahtekarlık yapanlara karşı beraber savaşınca hepsi yavaş yavaş yok olacaktır.Biz yeterki farkında olalım.
    Kalemine sağlık arkadaşım 💗

    YanıtlaSil
  18. Çeçen bir oto kiralama firması da yorum koymuştu takip ediyorum diye.Sayende öğrendim reklam yapmak amaçlı yorum yazdığını.Hiç anlayamıyorum ben çoğu zaman.Böyle yazılar farkındalık için güzel oluyor.Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  19. Bir grup var hatta son zamanlarda, iki kez link bırakıp yazı ile ilgili hiçbir yorum girmeden sadece kendi reklamını yaparak linkini bırakıyor. İkisini de sildim, bende de yorum denetleme açık çünkü. Bir de sanırım katılmadıkça o topluluğa sürekli gelip yorum bırakacaklar gibi. Tamamen rahatsızlık vermek, taciz etmek gibi bir şey bu blog yazarını. En sonunda bu defa url ile isim koyarak yorum yazmışlar. Bu defa yayımladım ama bu son. Çünkü aynı yazıyı kopyala yapıştır yapıp tüm bloglara bırakıyorlar.
    Dediğiniz gibi en güzel yorum denetimi gerçekten. Keşke bir de bloggerda yorumları düzenleyebilme seçeneği olsaydı, o zaman istediğimiz gibi düzeltebilir ve onların bu oyunlarını bozabilirdik...
    Teşekkürler paylaşım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düzenleme olsa iyi olurdu gercekten 😊

      Sil
  20. bi site var nerede 1.sayfa yazım var hepsine gizli linkli yorumlar yapıyor
    en sonunda sitenin iletişimine devam ederseniz buna sizi şikayet edicem dedim şükür durdu
    kişilerinde artık ayarı kaçtı. inan neredeyse haftada 20 yorum yayına almadan siliyorum.
    ben emek vericem sen kendi reklamını yapıcaksın ne ayıp bişey ya bunlar

    YanıtlaSil
  21. Çok dikkat etmediğim bir durum. Yorumları kontrol edip ondan sonra onaylamak lazım o zaman :)

    YanıtlaSil
  22. Önemli bir paylaşım olmuş Deryacım, ellerine sağlık. Ben de Adsız yorumları ve link bırakılan yorumları kesinlikle yayınlamıyorum.

    YanıtlaSil
Daha yeni Daha eski