Derya Kahvesiz Kaldı-Kıyamete 1 Kala !!!


Herkese merhaba. Bugün öldüm öldüm dirildim . Sebebini de anlatacağım. Dün gece şiddetli bir lodos fırtınası çıktı. Haberlerde duymuştum ama bu kadar şiddetli olacağını beklemiyordum. Eşim işteydi, büyük oğlum zaten top atsan uyanmaz. İki ufaklık yanıma geldi. O telaşla uğraşırken hoop elektrik gidiverdi. Bizim evde her yerde mumlar olduğu için yine paniklemedim hemen mumları yaktım. Zaman zaman ormana yakın yerlerde fırtına olunca ağaç filan düşer elektrik direklerine ama nöbetçi ekip hep olur hemencecik tamir ederler. Hadi bu gece yanımda yatın dedim çocuklara yatağa uzandık. Onları yatıştırana ve uyutana kadar ben de sızmışım. Bir kaç saat dalmışız saatim çaldı. Aa baktım hala elektrik yok. Amanın dedim, elektrik yoksa kahve de yok. Kahve yoksa Derya iptal !!! Alarm zilleri işte o an çaldı. O sırada eşim işten geldi uyarı verilmiş mecbur olmayan evinden çıkmasın diye. Bizde her yer ağaç kalıverirsin ağacın altında araban da kurtaramaz J Kahvesizlikten gözlerim yarı kapalı çocuklara yiyecek bir şeyler hazırlarken, servis şöförü aradı bugün servis yok dedi. Evden çıkmayın uyarısı da gelince bari bugün göndermeyeyim dedim. Oğlum da staj yerinden izin aldı. 6000 üzerinde ev elektriksiz kalmış.
Tabii küçük çocuklar en stresli anları hissetmiş gibi huzursuzlanırlar. Bizimkiler de evin altını üstüne getirdiler ama ben hala uykudayım. Aklımdan ne yapsam da bir kahve içebilsem senaryoları geçiyor. Dışarıya çıkmayın uyarısı olmasa mc donalds’ a filan gidip alacağım o derece.
Babaları tabii yattı uyudu adamcağız bugün yine işe gidecek. Ben de koltukta sızıvermişim. Aradan 10 saat geçti hala elektrik yok. Bizim burası için gerçekten olağandışı bir durum. Normalde taş çatlasa bir saat sürer o da şiddetli firtınada. Bu arada tabii telefonların şarjı bitiyor, evde iki tablet var şarja koymamışız. (Eve bir  jeneratör almak şart oldu). Ben hala kahve peşindeyim. Sıcak su da kalörifere bağlı olduğu için elektrik kesintisinde depoda ne kadar kaldıysa sıcak kalıyor. Musluktan akan ılık suyla kendime bir neskafe yaptım. Ayşe Kulin’ in Sevdalinka kitabında mıydı, kadın savaşta bir fincan kahve için ölümü göze alıp kendini tehlikeye atıyor; aklıma o sahne geldi.
Bir yandan da felaket senaryoları kuruyorum. Makarna pirinç depolasam ne işime yarayacak, en kısa zamanda eve ısıtılması gerekmeyen erzak depolanacak diye de not aldımJ
Neyse mobil interneti yok ama laptop en azından çalışıyor bari oturup yazı yazayım dedim. Aradan birkaç yazı çıktı. Bugün yazı planlamıştım, yayımlandı mı, okuyan yorum yazan var mı hiç haberim yok. Ne kadar bağımlıyız elektriğe... Evde hemen herşey elektrikli. Ocak, kalörifer ( mazotlu da olsa pompaların çalışması elektriğe bağlı), ev aletleri, bizim kullandığımız iletişim aletleri... İnsan bunlardan yoksun kalınca değerini daha çok anlıyor. Yine de biz evimizde güvende otururken fırtınada soğukta dışarda çalışıp tamir edenlere de minnet borçluyum. Düşen ağaçların kesilmesi, direklere tırmanıp çalışmak hep hayatlarını tehlikeye atarak yaptıkları işler. Ama inanın bir gün herşeye katlanırdım, sandviç yersin, mum yakarsın oturursun ama kahvesizlik beni bunalttı. Siz siz olun kahvesiz kaldığımda yanıma yaklaşmayın J

(Toplamda 15 saatlik kesinti yaşadık)

41 Yorumlar

Yorumlara link eklemeyiniz tıklanabilir link olan yorumlar yayınlanmaz. Please don' t add your links at the comments they will not published.

  1. Geçmiş olsun Derya'cığım, her şeyin sanırım ocak da elektrikli olması kötü, bizim ocak doğalgazla çalışıyor, elektrikler kesik de olsa kibritin varsa tamam, (ben sigara içmediğimden kibrit daima evde bulunur), kahveni, çayını yaparsın, yemeğini ısıtırsın. Elektrikli ocağı doğalgazlıya dönüştürme imkanın varsa bir düşün...
    Geçmiş olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjde hanimcigim maalesef o imkan yok. Neyse ki çok ender kesiliyor 😊

      Sil
  2. Geçen sene daha önce hiç görmediğim Can'ın yeğeninin müstakbel kayınpederi ve kayınvalidesi bize yemeğe gelmişlerdi. Fırında yemek ayarladım ki son anda rahat olsun. Allahtan yemeği pişirecek kadar geldi elektrik. Kalan zamanda karanlıkta yedik yemeği. Bütün gece karanlıktaydık :)

    İzmir'de ocağım da elektrikliydi. Sırf o yüzden küçük tüp almıştım. Elektrik kesilirse çay demleyebileyim diye :)

    YanıtlaSil
  3. Piknik tüpün olsa böyle mi olurdu hiç:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Isin komigi var da bahcede barbeküde. Paketleyip kaldirmistik kis geldi diye 😄😄😄

      Sil
  4. Kahveyi nasıl icersin Derya ablaa :))) Türk kahvesi mi,sütlü mü merak ettim nedense :)) ben de kahveyi çok severim günde bir kupa mutlaka içerim sonrası ben de bir etki yaratmıyor maalesef ne kadar cok icersem iceyim uyku bastırdim mi tık gidiyorum.. İnsallah bir daha boyle bir durum yasamazsınız cook iyi günler dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ben her sekilde içerim yeter ki kahve olsun. Genelde sabah filtre kahve sonra Türk kahvesi. Seker hic koymam.

      Sil
  5. Sahi görseldeki çizim çok güzel, bayıldım, sen mi çizdin? Eline sağlık....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah nerde bende o yetenek? Pinterestten çok begenerek aldim. Oglum çizebilirdi ama vakti yok 😊

      Sil
  6. Geçmiş olsun. Umarım bir daha yaşamazsınız. Kahvesizliğe bende dayanamıyorum. O kahve mutlaka olacak :)

    YanıtlaSil
  7. Ahahhaa ay kahve tutkun beni benden aldii derya abla😂😂🙌🙌Sabahlari degilde gun icerisinde benimde en az 1 bardak kahve icmem gerekli kendimi iyi hissedebilmek icin.Nedendir bende cozemedim🤔

    YanıtlaSil
  8. Oy kıyamam ben sana
    Öncelikle çok geçmiş olsun
    Bir kere ben de öyle kahvesizkalmoştım elektrik kesintisi yüzünden ama ama çözüm çok kolaydı
    Fondü kabının üstüne fincanımı yerleştirdim suyunu kahvesini koydum mum ışığında pişmiş nefissss kahvemi yudumlamak herşeye değerdi

    YanıtlaSil
  9. Geçmiş olsun :) Avrupanin en guzel yani elektirik ve su kesintisi olmamasi galiba ☺️

    YanıtlaSil
  10. Ağaçlı bölgede ciddi tehlike altında elektrik hattı. Oralarda yerin altına alınamıyor demek ki... 10 saat çok uzun bir süre... Kimse kahvesizlikle sınanmasın. Geçmiş olsun. :)

    YanıtlaSil
  11. bizim köyün ritüeli o neredeyse tüm kış yoktur elektrik

    YanıtlaSil
  12. kahve önemli tabiiii
    ama aklıma küçük tüp geldi:)))))

    YanıtlaSil
  13. Kahvesizlik !!!! Düşünemedim birden ...
    Sen acil tarafından kendine hani şu kamplarda kullanılan minik ocaklar var ya, onlardan edin bacım... Yemek yapmaz ama kahve yapar kesinlikle ;)

    YanıtlaSil
  14. Kahveyi hiç sevmem ama durum gerçekten üzücü :(

    YanıtlaSil
  15. Bir alternatif olmalı mutlaka.. altında mum olup üstüne çaydanlık koyulan malzemeler var bilir misiniz? bari onlardan alsanız eve :) sürekli olmaz gerçi böyle fırtına ama olunca da tam bırakmış ortada.. geçmiş olsun :)

    YanıtlaSil
  16. Geçmiş olsun. Çaysız ben de böyle oluyorum :)

    YanıtlaSil
  17. Canim oncelikle cok gecmis olsun. Hayatimizin iki temeli elektrik ve su diye düşünüyorum hangisi kesilse hayat duruyor sanki. Ne kadar modern tekniklerle donanirsakta illa ki manuel yasami bir kosemizde hazir bulundurmaliyiz yapabildigimiz kadar. Kışı en sıkıntısız haliyle gecirmeniz dilegiyle💖😘

    YanıtlaSil
  18. Offf epey zor zamanlar geçirmişsiniz.. Elektriğe de ne kadar bağlanmışız. Birazcık gidiverse şaşıp kalıyoruz gerçekten.

    YanıtlaSil
  19. Ne kadar teknolojiye bağımlı olduk. Eksikliğini hemen hissediyoruz. Amaa kahvesizlik en beteri , seni çok iyi anlıyorum :)))

    YanıtlaSil
  20. 15 saat gerçekten uzun bir süre.Eskiden köylerde insanlar lüküs lambalarıyla nasıl idare ediyorlarmış düşünsene.İstanbul'da (en azından bizim bölgede) çok nadir kesilir elektrik ama mumlar stokludur.Işıldakların şarjlarını hep dolu tutmaya çalışırım.Ama elektrik gibisi yok tabi.Bu arada kahvekolik biri olarak demokrasilerde çare tükenmez diyorum.Allah'tan evde kahven varmış :)

    YanıtlaSil
  21. Öncelikle geçmiş olsun. Böyle bir fırtınayı sadece kahvesiz kalarak atlatabilmişsiniz. Bir kez Antalya da o kadar şiddetli fırtına oldu ki, camları patlatacak diye korkmuştum. Kahve candır benim için de.

    YanıtlaSil
  22. Geçmiş olsun gerçekten 15 saat gibi uzun bir süre elektriksiz kalmak çok zor bir durum... Kahve gerçekten çok önemli sabah öğle akşam derken günde kaç tane içtiğimi unutuyorum bende (genellikle nescafe) olmazsa olmazım olmuş şimdi sizin yazıyı okuyunca bende fark ettim 😁

    YanıtlaSil
  23. kahve olmayınca işte bende boyle oluyorum. o yuzden taze kahveyı her zaman buzlukta stok yapmak huyum.:)

    YanıtlaSil
  24. Geçmiş olsun canım.O kadar uzun süre elektriksiz kalmak çok fena. Bizim şu an oturduğumuz sitede jeneratör var.Ki bulunduğunuz semtte elektrik kesintisi çok oluyor.Bilirsin burada arızaların giderilmesi o kadar hızlı olmuyor. Jeneratörün kıymetini anladım vallahi��Kahve tutkun da olaymış��Sevgiler

    YanıtlaSil
  25. Neyse ki geçti,bitti ve gitti :)

    YanıtlaSil
  26. 15 saat elektriksiz kalmak..🤔 çok sıkıntılı bi durum..tazminat alma hakkınız oluştu..😀 bu gibi durumlarda jeneratör çok ihtiyaç aslında..biz de almayı düşünüyoz ama daha henüz karar veremedik..kahveyi musluk suyuyla yapmanız iyiymiş..😀 neyseki elektrikler gelmiş,geçmiş olsun..🙂

    YanıtlaSil
  27. Gecmis olsun tatlim. Kahve de bagimlilik yapiyor muhtesem birsey yaa😍

    YanıtlaSil
  28. Çok geçmiş olsun, 15 saat gerçekten uzun bir süre. Bir de düşününce gerçekten elektriğe ne kadar da bağımlı yaşıyoruz. İki üç saat dahi olsa, hayatımız karışıyor. Benim de aklıma küçük tüp geldi :) iyi olurdu kahve için. bir de, çizim size mi ait? çok hoş görünüyor :)

    YanıtlaSil
  29. Bu arada mimlendiiin! 💕

    YanıtlaSil
  30. Ah ya geçmiş olsun yeni keşfettim de gördüm yazını ama çok zor bir durum heleki kahve seversen daha zor olsa gerek.
    Senin gibi kahve severler ile ilgili bir yazım var bakmak istersen beklerim.

    YanıtlaSil
  31. Kahve önemli tabii ama yaşadıkların da korku filmi gibi Deryacım çok geçmiş olsun ;)

    YanıtlaSil
  32. Elektrikten ziyade elektrikle çalışan aletlerin kullanılamaz olması kesintiyi stresli hale getiriyor.
    Geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  33. Amazing post, dear! A big hello from Germany!
    Hugs ♥
    LIANA LAURIE

    YanıtlaSil
  34. Lodos o kadar etkilemiş demekki! Ama senin kahve arayışın daha dikkat çekici:))))

    YanıtlaSil
  35. Kahvenin senin için önemine çok güzel değinmişsin :))

    YanıtlaSil
  36. Ahhh o elektrik bağımlılığı var ya, taş devri zamanı olmasa da ona yakın dönüş oluyor resmen.
    Istanbul' da kışın elektrik ve gaz kesintisi en karlı zamanında yaşadım. Su kesintisini de yazın en kavurucu sıcağında. Ama kahvesizlik kadar koymazdı bana, bende kahve olmayınca Zombi' den farksız sayılırım. Sizde de epey uzun sürmüş, gelince ne derece sevindiğini hayal edebiliyorum.
    Sevgiler <3

    YanıtlaSil
Daha yeni Daha eski