Güne Nasıl Başlıyorum - Mim



Az önce sevgili Daha Mutlu Yaşam bloğunda bu mimi okuyordum aa konu harika niye beni mimlemedin diye Yurdagül' e yazdım bile. Ardından canım Ece Evren' in bloğuna uğradım aa bir de ne göreyim mimlenmişim de haberim yok :) Onun şiir gibi mim yazısını buradan okuyabilirsiniz. Harika bir yazı olmuş. 
3 çocuklu bir anne ve eşi vardiyalı çalışan biri olarak, benim günüm çok programlı olmak zorunda. Evde olmama rağmen tüm günü dakikası dakikasına planlıyorum diyebilirim. Hatta kendime haftalık plan yaptığımdan daha önce de bahsetmiştim. 
Gelelim günümün başlangıcına... Fazla uykuya ihtiyacım yok 6 saat bile yetiyor. Akşamları çocuklar uyuyunca blog yazılarımı yazdığımdan bazen geç yatıyorum ama yine de okul günlerinde her gün 6.15' te uyanırım. Çocuklar kahvaltıya gelmeden hemen ilk fincan kahvemi içerim. Kahvesiz yaşayamam sanırım. Kahvemi içerken mesajlarıma bir göz atarım. Çocuklar fırtına gibi mutfağa dalınca sakinlğe de veda ederiz tabii ki :) Akşamdan herşeylerini hazırlamalarına özen göstersem de son dakika birinin unuttuğu ve bulamadığı bir şey olur, abilerinin saçı istediği gibi olmadığı için bunalıma girer, iki ufak canavar kavgaya tutuşur ; saniyeler kala servise ineriz.  Çocukların kahvaltısı ve servise binip gitmesi ile ilk parti telaşı atlatmış olurum. Eşim vardiyalı çalıştığı için bazen sabahları evde olur biraz daha uzun uyur. 

Güne nasıl başlıyorum
Güzel havalarda hemen yürüyüşe çıkarım, artık havalar çok soğudu yürüyüşü biraz daha geç yapıyorum. O günlerde diğer spor hareketlerimi yapıyorum kahvaltı öncesi. 

güne nasıl başlıyorum
Evde herkesin geliş gidiş saati farklı olduğu için düzenim biraz karışık oluyor. Ama genelde kahvaltı sonrası ilk işim yemeği hazırlamak olur. Mutfakla aramın çok iyi olduğu söylenemez. Ama çocuklara her gün değişik bir şeyler hazırlamaya çalışıyorum. 

güne nasıl başlıyorum
Yemek sonrası ev işlerine sıra gelir. İtiraf etmeliyim bale yaparcasına, neşe içinde iş yapan kadınlardan olmadım hiç Ev işlerini yapılması gerektiği ve ev düzenli olunca kendimi daha mutlu hissettiğim için yapıyorum. Zaten ben bu işleri yapana kadar kızım okuldan gelir hemen yemeğe oturur. Akşama kadar daha bir sürü iş yaparım ama özetle genel bir öğleden öncem böyle geçer. 

güne nasıl başlıyorum
Tüm zorluklarına rağmen 20 yıl çalışma hayatından sonra evde olmaktan çok mutluyum ve tadını çıkarıyorum. Hiç çalışmamış olsam belki bıkar sıkılırdım zamanla. Ama şu anki halimden memnunum. Bloglarımla uğraşmasam daha çok zamanım kalır ama onlar da benim mutluluk kaynağım olduğu için bu zamansızlıktan şikayet edemem. 
Bu mim konusunu çok sevdim ve Ece hanıma beni de eklediği için çok teşekkür ediyorum. 
Ben genelde isteyen yapsın diyorum mimlerde kırılan darılan olmasın diye ama bu mimde birkaç arkadaşımı eklemek istiyorum :
Akdemir' s Home
Deneyimli Anne
Cafe Tigris
Buşra Sağlam
Mrs. Lucky
Vaktiniz varsa yapın şekerler. Herkese sevgiler. 




39 Yorumlar

Yorumlara link eklemeyiniz tıklanabilir link olan yorumlar yayınlanmaz. Please don' t add your links at the comments they will not published.

  1. Ev işleriyle benim de hiç aram barışmadı :) Minimalde götürüyorum işi :) 18 yaşında işe başlamış ve 26 yıl çalışmış biri olarak ben de ücretsiz izinde işi pek özlediğimi söyleyemeyeceğim.Zaten memuriyete dönmemek için yeni bir alt yapı hazırlıyorum senin de bildiğin gibi.Türkiye'de olsaydın sabahları seninle yürürdüm valla :) Çok sevimli bir mim olmuş canım benim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ne güzel olurdu yürürdük tabii 😊. Yillarca çalisinca bir an geliyor ki insan bikiyor. Gerçi blogdan geçinmek gibi bir lüksümüz olsa sevdigim isi yaptigim için bikmazdim 😊

      Sil
  2. Ev küçük ve hali neredeyse hiç yok bizim evde. Temizlik zaman almıyor da mutfak var ya Mutfak 😓😨 çok zaman (ç)alıyor. Onbeş yıl roman gibi iş hayatından sonra kesinlikle ben de evde olmanin tadını çıkarıyorum. Ekledigin arkadaşlarin içinde olmaktan mutluluk duydum. Teşekkür ederim. Yoğun geçen günlerinde blog yazıları da yazmama hayran kaldım. Enerjine maşallah. 💗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Caniim ben seni çok seviyorum kii. Senin yasadigin ülke iklimden dolayi belki daha rahattir. Bizde doga çok cetin. Sadece bahçe isleri yeter 😊

      Sil
  3. Resimler o kadar hoş ki, sanırım 40, 50'li yılların Amerikan dergilerinden alınma, çocukken benzer resimler günlük gazetelerde, dergilerde çok olurdu (benim çocukluğumda tv yok biliyorsun artık:))çok aşina geldi:)sporunu yapmana hiç şaşırmadım e yani....:)))20 yıldan sonra bence de tadını çıkartmalısın.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet o yillari animsatiyor seviyorum o dönemlerdeki çizimleri. Sevgiler 😘

      Sil
  4. Bu mim alışılagelmişin dışında olmuş.Sevdim o yüzden.Öncekiler daha madde madde gidiyordu.Yurdagül'e de mim yorumumda her şeye yetişebilmesine hayran olduğumu söylemiştim.Sen de enerjisine imrendiğim arkadaşlarımdansın canim.
    Ben de yaklaşık 23 yıl çalıştım.Evde olmak çok güzel ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bu konuyu sevdim. Keske hep sevdigimiz isleri yapabilsek bikmazdik o zaman.

      Sil
  5. Gerçekten bu mim konusu çok güzelmiş :) Sabah yürüyüşü çok güzel oluyor :) Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  6. Çok yoğun geçiyormuş günleriniz :) Anne olmak böyle bir şey sanırım, iyi günler diliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bos durmayi da pek sevmiyorum sanirim. Iyi böyle 😊

      Sil
  7. Ah o çocuklar hayattaki ertenemeyecek tek iş onlar galiba. Anne olmak gerçekten çok zor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önceligimiz onlar tabii canim. Diger isler hep ikinci planda.

      Sil
  8. sabah erken kalkıp işe geliyorum hafta içi hayatım budur:-)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emekliligine çok var mi Iremcim. Emekli olunca gezersin bol bol 😊

      Sil
  9. Kahvesiz yapamayanlardan biri de benim ama muhakkak önce kahvaltı namına bişeyler yemem lazım.3 olmasa da 2 okullu çocuklu ev hanımı olarak o sabah ve gün boyu süren ev işi kısmı bende de yaşanıyor..Ama ben de iyi ki blogum var diyorum..Hem yazarak rahatlıyorum hem de böyle güzel yazılar okuyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Degil mi canim. Bloglsrimiz bizi baska dünyalara götürüyor 😊

      Sil
  10. Sabahları işe gitmeyi im icat etti ?
    Dahası, onu niye dinlediler ?
    Hay ben...

    YanıtlaSil
  11. Ben yemek konusunda iyiyim ama ev işinden nefret ederim. Bende ede kalıp ev hayatının tadını çıkaracağım günleri bekliyorum açıkçası. Çalışma hayatı çok sıkıcı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Insallah saglikla evinde olacagin günler gelir canim 😊

      Sil
  12. Saçıyla başı belada olan biri daha var demmki Oytuna arkadaş :))) Sabahları annneeeaaa saçım olmuyor demesinden sıkıldım Derya :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma. Bir sapka alacagim kis artik oglum soguk diyorum begenemedi 😃😃😃

      Sil
  13. Sabahla dans eden kadin,kitap gibi😍😍Tamamdirrrr bende hemen yazdim hic geri cevirirmiyim derya ablamin davetini💙💙

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 😂😂😂 pek dans edemiyorum uyaninca ama güne erken baslamak güzel.

      Sil
  14. Günün çok yoğun geçse de çok eğlenceli anlatmışsın:)
    İlk fotoğraf, dergilerde yer alan Gripin reklamındaki kıza çok benziyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep o yillarin resimleri. Tesekkür ederim 😊

      Sil
  15. Ne kadar yoğun öyle okudukça ben bile yoruldum... Ama mim in konusu gerçekten güzelmiş size de bu yoğun günlerinizde kolaylıklar diliyorum:)

    YanıtlaSil
  16. Sevgili Derya, dün yoğun bir günümdü. Fizik tedavide karar kılan doktorum, beni çok sevindirdi. Şimdi atıllaşan bacak kaslarım, yaptığım ekzersizlerle öyle mutlular ki, yeniden doğar gibiler. Yaşım itibarıyla zaten dikkatli spor yapmam gerekiyor ama bu tedavi bana çok iyi geldi.
    O resimler ne kadar tatlı öyle... Müjde'nin yazdığı gibi, eski günlere götürdü bizleri. Mim davetimi kabul ettiğin için çok teşekkür ediyorum. Günün çocuklarla taçlanıp, o bitmez, tükenmez ev işleri ama sporunu aksatmadan sürüyor, ne güzel. Sağlıklı, mutlu ve bereketli günler dilek ve sevgilerimle Derya'cığım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz yaparsiniz da geri çevirir miyim 😊. Bazen haberim olmuyor zorlaniyorum tüm yayinlari takip etmrkte bunu haber verdiginiz için isim kolaylasti 😘😘😘

      Sil
  17. Ev işlerini bir ben pek sevmiyorum sanardım:) Olması gerektiği kadar yapıyorum bende . Ev düzenli ve temiz olunca daha huzurlu olduğum için yapıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet düzen rahatlatiyor o yüzden. Bir de ucunu kaçirinca sonra isimiz daha zorlasiyor 😊

      Sil
  18. Yaklaşık olarak benzer günler yaşıyoruz:)) Mim için teşekkür ederim canım. Kelimelerimi toparlayınca yazıya dökeceğim:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annelik halleri hep ortak oluyor sanirim . Tesekkürler canim 😘😘😘

      Sil
  19. Canım Derya'm ya! Sen nasıl tatli bir kadinsın. Beni mimlediğin için tesekkür ederim en kısa zamanda donmeye çalışacağım.
    Bu arada benimde butün günüm aynen seninki gibi geçiyor:))) Evin işleri hic bitmiyor. Ne yalan söyleyim pekte sevmiyorum ama dağınıklıktan hoşlanmadığım için topluyorum.
    Öpüyorum seni çoookkk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkürler Emelcim. Sen ilave olarak gezmeyi benden dahs çok seviyorsun 😉

      Sil
  20. Güzel bir anlatım olmuş başarılar elimde olunca bende bu mim'de yerimi alacağım:)

    YanıtlaSil
Daha yeni Daha eski